Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A70488

Hankkeen nimi: Kanadan puunpilkkomakoneiden markkinaselvitys ja messut

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 21.1.2015 ja päättyy 31.12.2015

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: AGROMASTER OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 1110214-1

Jakeluosoite: Teollisuustie 8

Puhelinnumero: +358 20 741 3322

Postinumero: 54710

Postitoimipaikka: LEMI

WWW-osoite: www.agromaster.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Salomaa Pasi

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: pasi.salomaa(at)agromaster.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 503099974

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tavoite on saada selvyys Kanadan polttopuu ja klapikonemarkkinoista. Luoda verkosto vientiä varten. Luoda tunnettavuutta tuotteille. Toimenpiteet. Paikallisiin olosuhteiden, markkinan ja toimintakulttuurin selvittäminen kontaktien avulla paikanpäällä. Osallistuminen alan messuille vähintään kaksi kertaa kauden aikana.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 16 839

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 12 880

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 16 839

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 12 880

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Etelä-Karjala

Seutukunnat: Lappeenrannan

Kunnat: Lemi

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Teollisuustie 8

Postinumero: 54710

Postitoimipaikka: LEMI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 4, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
ei ole tehty. hanke ei ole sukupuoli sidonnainen
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
hanke ei ole sukupuoli sidonnainen
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
hanke ei ole sukupuoli sidonnainen

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen aikana todettiin että hanke aikataulussa ei pystytä saamaan kattavaa kuvaa koko Kanadasta maantieteen vuoksi. Hankkeessa keskityttiin tutkimaan pääasiassa Quebecin, New Brunswikin ja Nova Scotian provinsseja. Lisäksi luotiin mahdollisuus edetä Ontarion puolelle. Hankkeen aikana osallistuttiin kaksille messuille. Ensimmäiset messut olivat Simaq messut Quebecissä 29. -31.1.2015. Toiset messut olivat Expo Champs 1. -3 .9.2015 messut St. Hyacinthessä. Lisäksi toteutettiin yksi matka jossa selvitettiin paikallisia olosuhteita ja vierailtiin paikallisissa yrityksissä. Tuotteita kohtaa heräsi suuri kiinnostus molemmilla messuilla ja tämä on tarkoittanut myös kaupallisen toiminnan käynnistymistä hankkeen aikana.