Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72050

Hankkeen nimi: FeedCowboy

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 17.6.2016 ja päättyy 30.6.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: FEEDCOWBOY OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2764873-9

Jakeluosoite: Varvinkatu 4 b 21

Puhelinnumero: +358 504380853

Postinumero: 28100

Postitoimipaikka: PORI

WWW-osoite: www.feedcowboy.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Siltala Marko

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: marko.siltala(at)feedcowboy.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 050 438 0853

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

FeedCowboy on digitaalinen palvelu, joka on erikoistunut yhteisösivustojen ja yhteisösivujen tuottamiseen, konseptointiin sekä ylläpitoon. Palvelu lanseerataan Suomessa kesän 2016 aikana. Aloitusvuoden aikana hankitaa yli sata suomalaista asiakasyritystä palvelun käyttäjiksi. Samalla aikana palvelun kansainvälistyminen alkaa ulkomaisten jälleenmyyjien kautta, ja hankkeen päättyessä FeedCowboyn jälleenmyynti ulkomailla on vakiintunut.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 9 570

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 9 570

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 9 570

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 9 570

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Satakunta

Seutukunnat: Porin

Kunnat: Pori

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Varvinkatu 4 B 21

Postinumero: 28100

Postitoimipaikka: PORI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Emme ole siitä tietoisia
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Suunnitelmat on alustavasti kahden henkilön palkkauksesta, toinen on nainen ja toinen mies.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Tavoite on luoda digitaalinen kv-innovaatio, joka luo työpaikkoja Suomeen sukupuolesta riippumatta.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 3 5
Digitaalinen markkinointi on ympäristöystävällistä, ja edistää etätyöskentelyä joka vähentää turhaa liikkumista ja esim. autolla ajamista. Lisäksi ainakin yksi yhteisösivusto tulee käsittelemään luonnonsuojelua.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 4 3
Digitaalinen markkinointi on ympäristöystävällistä, ja edistää etätyöskentelyä joka vähentää turhaa liikkumista ja esim. autolla ajamista. Lisäksi ainakin yksi yhteisösivusto tulee käsittelemään luonnonsuojelua.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 2 3
Digitaalinen markkinointi on ympäristöystävällistä, ja edistää etätyöskentelyä joka vähentää turhaa liikkumista ja esim. autolla ajamista. Lisäksi ainakin yksi yhteisösivusto tulee käsittelemään luonnonsuojelua.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 5 5
Digitaalinen markkinointi on ympäristöystävällistä, ja edistää etätyöskentelyä joka vähentää turhaa liikkumista ja esim. autolla ajamista. Lisäksi ainakin yksi yhteisösivusto tulee käsittelemään luonnonsuojelua.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 5 5
Digitaalinen markkinointi on ympäristöystävällistä, ja edistää etätyöskentelyä joka vähentää turhaa liikkumista ja esim. autolla ajamista. Lisäksi ainakin yksi yhteisösivusto tulee käsittelemään luonnonsuojelua.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 6 5
Digitaalinen markkinointi on ympäristöystävällistä, ja edistää etätyöskentelyä joka vähentää turhaa liikkumista ja esim. autolla ajamista. Lisäksi ainakin yksi yhteisösivusto tulee käsittelemään luonnonsuojelua.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 9 9
Juuri sitä FeedCowboy yhteisösivut tekevät. Suunnitteilla on mm. Maisan kanssa Porin seutua markkinoiva sivusto, sekä alueen opiskelijaetupalvelu, joka edistää kauppaa ja alueen markkinointia.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 9 8
Kyseessä on digitaalinen palvelu
Liikkuminen ja logistiikka 9 9
Digitaalinen palvelu ja etätyöskentely vähentää turhaa logistista liikkumista
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 7 7
Yhteisösivustot ovat yhteisöllisyyttä edistäviä palveluita eri teemojen ympärillä, ja tutkitusti juuri yhteisöön kuuluminen edistää hyvinvointia.
Tasa-arvon edistäminen 6 6
yhteisöllisyys edistää yhteisön tasa-arvoa.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 6 5
yhteisölliset palvelut ovat omiaan edistämään yhteskunnallista ja kulttuurillista yhdenvertaisuutta. Suunnittelmissa on myös museoita ja niiden somesisältöä kokoava yhteisösivusto.
Kulttuuriympäristö 7 0
yhteisösivustoja on suunnitteilla usempaankin kulttuuriin liittyään toteutukseen liittyen, mm. tapahtumat, matkailuun liittyvät markkinointiyhteistyöt ja museot. Näitä tulee varmasti lisää.
Ympäristöosaaminen 6 5
yksi sivusto suunnitteilla luonnonsuojeluun liittyen ja aiheen tietoisuuden kasvattaminen

9 Loppuraportin tiivistelmä

FeedCowboy on uudenlainen yhteisöinnovaatio joka on toteutettu hankkeen aikana. Samalla FeedCowboy yhteisösivustoja - ja sivuja on toteutettu eri toimialojen asiakkaille Suomessa. Aloitusvuoden aikana FeedCowboy on kerännyt jo satoja käyttäjiä ympäri suomea eri toimialojen yrityksistä.