Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72630

Hankkeen nimi: Propents internationalizes to Middle Europe (PCME)

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 19.1.2017 ja päättyy 31.12.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: TELIA CYGATE OY

Organisaatiotyyppi: Keskisuuri yritys

Y-tunnus: 0752421-0

Jakeluosoite: Perkiöntie 2

Puhelinnumero: 096138911

Postinumero: 00620

Postitoimipaikka: HELSINKI

WWW-osoite: www.cygate.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kalalahti Markus

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: markus.kalalahti(at)teliacygate.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 096138911

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

PIME-hankkeen tärkeimpänä tavoitteena on mahdollistaa Propentuksen kansainvälisen liiketoiminnan merkittävä kasvu. Hankkeet kansainvälistymiseen liittyvät toimet keskittyvät erityisesti Keski-Euroopan markkinnoille mutta myös muihiin maihin. Kaikki hankkeessa tehtävät toimenpiteet parantavat suoraan Propentuksen kansainvälistymisvalmiuksia. Toimenpiteitä ovat mm. markkina- ja kilpailijaselvityksen tekeminen sekä messutapahtumiiin osallistuminen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 84 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 68 342

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 84 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 68 342

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Kymenlaakso

Seutukunnat: Kouvolan

Kunnat: Kouvola

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Prikaatintie 9

Postinumero: 45100

Postitoimipaikka: KOUVOLA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 15, joihin työllistyvät naiset 5

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 8.00, joihin työllistyvät naiset 4.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Sukupuolinäkökulma ei ole oleellinen kansainvälistymisessä.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Sukupuolinäkökulma ei ole oleellinen kansainvälistymisessä.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Sukupuolinäkökulma ei ole oleellinen kansainvälistymisessä.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

PIME-hankkeen tärkeimpänä tavoitteena oli mahdollistaa Propentuksen (nykyinen Telia Cygate) kansainvälisen liiketoiminnan kasvu. Hankkeen kansainvälistymistoimet keskittyivät erityisesti Keski-Eurooppaan, ja niitä olivat erityisesti parempien kansainvälistymisvalmiuksien luominen, kohdealuetuntemuksen syventäminen, verkoston rakentaminen ja messutapahtumiin osallistuminen. Hankkeen tuloksena kansainväinen liiketoiminta on kasvanut ja valmiudet kansainvälistymiseen ovat merkittävästi aiempaa paremmat.