Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72700

Hankkeen nimi: Areena-pelin mobiiliversio

Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen

Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 13.3.2017 ja päättyy 31.12.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: QUANTUM SHAKE OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2695684-4

Jakeluosoite: Kansankatu 46 B 33

Puhelinnumero: +358456787123

Postinumero: 90100

Postitoimipaikka: OULU

WWW-osoite: www.quantumshake.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Mahjneh Luai

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: luai(at)quantumshake.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358456787123

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeen tavoitteena on kehittää demoversio yhdestä Suomen kaikkien aikojen menestyneimmistä tietokonepeleistä - Areenasta. Quantum Shake tulee toteuttamaan hankkeen yhdessä alkuperäisten Areena 1-7 pelien luojien kanssa ja lopputuloksena tulee syntymään mobiilipeli joka sisältää fanien kauan kaipaamaan moninpelimahdollisuuden. Areena-peleillä on vankka fanikuntansa ja Areena on IP:nä erittäin vahva kotimaassa ja on lisäksi viime vuosien aikana kasvattanut suosiotaan myös ulkomailla viimeisimmän pelin englannin kielen lokalisaation ansiosta.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 48 525

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 41 763

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 48 525

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 41 763

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa

Seutukunnat: Oulun

Kunnat: Oulu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kansankatu 46 B 33

Postinumero: 90100

Postitoimipaikka: OULU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Emme nähneet tarpeelliseksi tehdä toimintayhmpäristön analyysiä ,mutta vaadittaessa voimme tälläisen tutkimuksen tehdä
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Emme nähneet tarpeelliseksi tehdä toimintayhmpäristön analyysiä ,mutta vaadittaessa voimme tälläisen tutkimuksen tehdä
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Emme nähneet tarpeelliseksi tehdä toimintayhmpäristön analyysiä ,mutta vaadittaessa voimme tälläisen tutkimuksen tehdä

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Esports-pelien markkinan odotetaan kasvavan yli 38% (905 miljoonaan) vuonna 2018. Äärimmäisen kova kansainvälinen kilpailu mobiilipelien saralla edellyttää yrityksiltä ennennäkemättömiä konsepteja laadukkaasti toteutettuna. Hankkeen tavoitteena oli luoda kipailullisten pelien saralle viihteellinen elämys niin pelaajille kuin katsojille. Nykyään visuaalisesti näyttävän 3D-tyylisuunnan merkitys erityisesti suurimmilla markkinoilla korostuu, minkä myötä tähän osa-alueeseen panostettiin tässä hankkeessa. Kehitimme vuoropohjaiseen pelimekaniikkaan keskittyvän strategisen mobiilipelin, jollaista ei toistaiseksi löydy markkinoilta. Onnistuimme luomaan visuaalisesti erittäin hyvännäköisen kilpailullisen eSports-pelin, josta löytyy myös taktista syvyyttä. Lisäksi peli toimii ristiin Android- ja iOS-laitteiden kesken, mikä edelleen tuo kilpailuetua kasvavilla eSports-markkinoilla. Kansainvälisillä pelimessuilla on osoitettu suurta kiinnostusta peliä kohden niin julkaisijoiden, loppukäyttäjien kuin myös rahoittajien keskuudessa. Projektissa onnistuttiin luomaan paremmat edellytykset kansainväliselle yhteistyölle.