Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A73137

Hankkeen nimi: Scxan-Cast Oy kansainvälistyminen ja pohjoismaiden sekä Saksan markkinat

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 16.8.2017 ja päättyy 31.10.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: SCAN-CAST OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 0206088-3

Jakeluosoite: Pihtisulunkatu 3

Puhelinnumero: +358 33459700

Postinumero: 33330

Postitoimipaikka: TAMPERE 33

WWW-osoite: www.scan-cast.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Suoniemi Tony

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Myyntipäällikkö

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: tony.suoniemi(at)scan-cast.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 458850486

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Kansainvälistymisprojektin suunnittelu ja toteutettavista toimenpiteistä sopiminen yhdessä ulkopuolisen asiantuntijan kanssa. Kohdemarkkinoiden kartoitus. Alan messujen kartoittaminen kohdemarkkinoilla. Potentiaalisten yhteistyökumppaneiden ja asiakkaiden kontaktointi. Kontaktimatkat kohdemarkkinoille. Tulosten raportointi ja jatkotoimenpiteiden suunnittelu. Kehittämishankkeen tavoitteena on vahvistaa Scan-Cast Oy:n kansainvälistä toimintaa ja osaamista sekä laajentaa kohdemarkkinoiden tuntemusta, jotta pohja uusille markkinoille laajentumiseen on kunnossa ja kansainvälinen toiminta jatkossa mahdollisimman tehokasta.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 43 100

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 17 800

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 43 100

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 17 800

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Tampereen

Kunnat: Tampere

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Pihtisulunkatu 3

Postinumero: 33330

Postitoimipaikka: TAMPERE

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei ole oleellinen
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Ei ole oleellinen
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei ole päätavoite

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Scan-Cast Oy läpivei ELY-keskuksen tukemana hankkeen, jossa tutkittiin Pohjoismaiden ja Saksan markkinamahdollisuuksia. Hankkeen aikana hyödynnettiin kansainvälistymisen ja markkinatutkimuksen konsultointipalveluja, osallistuttiin paikallisille alan messuille, ja tavattiin potentiaalisia yhteistyökumppaneita eri kohdemaista. Hankkeen tuloksena saatiin arvokasta tietoa markkinoista, ja sillä oli suuri merkitys yrityksen kansainvälistymisstrategian laadinnassa.