Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A73206

Hankkeen nimi: Etabloituminen Ranskan markkinoille.

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 7.9.2017 ja päättyy 30.6.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: KIRAMI OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 1707445-2

Jakeluosoite: Villiläntie 2

Puhelinnumero: +358 105742170

Postinumero: 32730

Postitoimipaikka: SASTAMALA

WWW-osoite: www.kirami.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Saarikoski Arja

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: vientipäällikkö

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: arja.saarikoski(at)kirami.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 503577403

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Euroopan kylpytynnyrit markkinat ovat vielä kehittymättömät ja myös Ranskassa vaaditaan ponnisteluja tuotteen tekemiseksi tunnetuksi ja kysynnän luomiseksi. Varmistaaksemme vahvan läsnäolon ja näkyvyyden Ranskan kehittyvillä kylpytynnyrimarkkinoilla, yrityksemme on luotava tarpeeksi kattava ja vahva jälleenmyyjäverkosto Ranskaan. Tavoitteenamme on löytää eri puolilta Ranskaa 20-30 yritystä jälleenmyyjiksi ja/tai vaihtoehtoisesti solmia kauppasuhteet jonkun maanlaajuisen vähittäismyymäläketjun kanssa. Tällä hankkeella valmistelemme etabloitumista Ranskan markkinoille.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 68 050

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 52 605

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 68 050

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 52 605

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Lounais-Pirkanmaan

Kunnat: Sastamala

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Villiläntie 2

Postinumero: 32730

Postitoimipaikka: SASTAMALA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Sukupuolella ei ole merkitystä hankkeen tavoitteiden ja toiminnan näkökulmasta. Hankkeen toteutukseen osallistuu molempien sukupuolien edustajia.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Sukupuolella ei ole merkitystä hankkeen tavoitteiden ja toiminnan näkökulmasta.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Sukupuolten tasa-arvon edistäminen ei ole hankkeen päätavoite.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 2 0
Kylpytynnyreiden pintamateriaalina käytetään mm. kierrätysmateriaalista valmistettua Ecoplankia. Kun tuote tulee elinkaarensa päähän, se voidaan uudelleen kierrättää.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 5 5
Työllistämme entistä enemmän lähialueella toimivia alihankkijoitamme.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 2 2
Lämpimässä vedessä kylpeminen lisää yksilöiden hyvinvointia ja sillä on myös positiivisia terveysvaikutuksia.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 2
Tuote vahvistaa positiivista Suomi-kuvaa ja kiinnostusta suomalaiseen kulttuuriin sekä matkailua Suomessa.
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen tavoitteena oli etabloitua Ranskan markkinoille. Ranskan kylpytynnyrimarkkinat ovat vielä kehittymättömät ja siksi vaaditaan ponnisteluja tuotteen tunnetuksitekemiseksi ja kysynnän luomiseksi. Varmistaakseen vahvan läsnäolon ja näkyvyyden Ranskan markkinoilla, yrityksemme oli luotava riittävän kattava ja asiantunteva jälleenmyyjäverkosto maahan. Tavoitteena oli löytää eri puolilta Ranskaa 20-30 yritystä Kirami-tuotteiden jälleenmyyjäksi ja/tai solmia kauppasuhteet jonkun maanlaajuisen vähittäismyymäläketjun kanssa. Hankeen aikana löydettiin Ranskasta 11 uutta yritystä tuotteiden jälleenmyyjiksi ja lisäksi onnistuimme solmimaan sopimuksen Leroy Merlin -kauppaketjun kanssa kylpytynnyrien myynnistä ketjun liikkeissä ympäri Ranskaa. Hankkeen päättymishetkellä kylpytynnyreitämme on esillä 12 Leroy Merlinin liikkeessä ja nettikaupassa Ranskassa. Hankeen avulla pystyimme myös palkkaamaan uuden ranskankielisen vientiasiantuntija.