Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A73301

Hankkeen nimi: Markkinatutkimus antennisuunnittelulle

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 28.8.2017 ja päättyy 31.12.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: RADIENTUM OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2729396-6

Jakeluosoite: Visiokatu 4

Puhelinnumero: +358 405013535

Postinumero: 33720

Postitoimipaikka: TAMPERE

WWW-osoite: www.radientum.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Sjöstedt Jukka

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: jukka.sjostedt(at)radientum.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 405013535

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Projektin aikana yritys pyrkii saavuttamaan seuraavat mitattavat tavoitteet: Tavoite 1: Projektissa suoritettavien markkinatutkimusten pohjalta valitaan uudet kohdemarkkina(t) Tavoite 2: Kansainvälisiltä kohdemarkkinoilta on haastateltu vähintään 20 potentiaalista asiakasta, joiden tarpeiden mukaan on laadittu tuotekehityssuunnitelma ensimmäiselle/ensimmäisille omille tuotteille ja palveluille Tavoite 3: Projektin päätteeksi on laadittu jatkokehitys- ja go-to-market suunnitelmat omien palveluiden osalta.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 17 290

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 15 302

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 17 290

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 15 302

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Tampereen

Kunnat: Tampere

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Visiokatu 4

Postinumero: 33720

Postitoimipaikka: TAMPERE

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 4, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Yrityksen teknologinen osaaminen ei ole sukupuoliriippuvainen. Jo nyt 3/8 työntekijästä on naisia.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Sukupuolta voisi arvioida markkina-analyysin yhteydessä.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Tavoitteena on palkata nainen tuomaan diversiteettiä lisää tiimiin ja näkemystä markkina-analyysiin.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 4
Parempi antenni kuluttaa vähemmän energiaa
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 2
Parempi antenni kuluttaa vähemmän energiaa
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 2
RFID tuotteet
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Yrityksen KV-tuen avulla Radientum tutustui Euroopan markkinoihin ja selvitti markkinapotentiaalia laajasti. Tuloksia hyödynnetään kohdennetussa suunnitelmassa 2019.