Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A73383

Hankkeen nimi: Yrityksen vientimahdollisuuksien kartoittaminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 7.9.2017 ja päättyy 30.9.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: TH TARMATIC OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 1602515-7

Jakeluosoite: Kankaanperäntie 13

Puhelinnumero: +358 407787878

Postinumero: 40950

Postitoimipaikka: MUURAME

WWW-osoite: www.tarmatic.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Huhtala Juha

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: juha.huhtala(at)tarmatic.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 407787878

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Yritys haluaa laajentaa liiketoimintaansa kansainvälisille markkinoille uuden tuoteinnovaation avulla. Tätä varten kartoitetaan kolmen markkina-alueen liiketoimintamahdollisuuksia. Kehittämistoiminnan tuloksena kasvatetaan yrityksen vientitoimintaa sekä luodaan yhteistyökumppaniverkostoa kansainvälisille markkinoille.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 35 690

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 16 230

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 35 690

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 16 230

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Jyväskylän

Kunnat: Muurame

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kankaanperäntie 13

Postinumero: 40950

Postitoimipaikka: MUURAME

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Hanke tulee lisäämään tasapuolisesti kummankin sukupuolen työpaikkoja yrityksessä
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Projektissa toimivat henkilöt ovat tasa-arvoisessa asemassa toisiinsa nähden ja projekti tulee työllistämään molempia sukupuolia tasapuolisesti
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite ei ole sukupuolten tasa-arvon edistäminen

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa selvitettiin putkentaivuttimelle vientimarkkinoita Ruotisista ja Norjasta. Tavoitteena oli saada informaatiota markkinoilla toimivista kilpailijoista, markkinoiden toiminnasta ja kokoluokasta sekä myyntiverkoston rakenteesta. Hankkeen tuloksena saatiin tietoa kuinka markkinat toimivat, millainen kilpailija-asetelma kohdemaissa on sekä herätettyä kiinnostusta jälleenmyyntiverkostossa. Näiden neuvottelujen lopputuloksena saatiin kaksi maahantuojaa Ruotsiin sekä yksi yritys joka markkinoi tuotettamme Norjassa nettikaupassa.