Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74061

Hankkeen nimi: Narvi Oy - Kansainvälistymis- ja tuotekehityshanke

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 16.5.2018 ja päättyy 30.6.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: NARVI OY

Organisaatiotyyppi: Keskisuuri yritys

Y-tunnus: 2087049-2

Jakeluosoite: Yrittäjäntie 1

Puhelinnumero: 020 7416 740

Postinumero: 27230

Postitoimipaikka: LAPPI

WWW-osoite: www.narvi.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Nurminen Samuli

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Talousjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: samuli.nurminen(at)narvi.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 503906500

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa selvitetään Keski-Euroopan, erityisesti Saksan, saunatuotemarkkinaa ja pyritään luomaan edellytyksiä yrityksen kansainvälistymiselle. Tärkeänä osana hanketta kehitetään uutta tuoteteknologiaa. Hankkeella on merkittävä rooli yrityksen viennin kasvutavoitteiden saavuttamisessa. Hanke lisää yrityksen työllistämistarvetta viennissä ja tuotekehityksessä.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 126 470

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 101 277

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 126 470

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 101 277

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Satakunta

Seutukunnat: Rauman

Kunnat: Rauma

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Yrittäjäntie 14

Postinumero: 27230

Postitoimipaikka: LAPPI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei olennainen ko. hankkeessa.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Ei olennainen ko. hankkeessa.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei olennainen ko. hankkeessa.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 10 6
Hankkeella tavoitellaan yritykselle merkittävää liikevaihdon/viennin kasvua. Yritys käyttää paikallisia alihankkijoita ja asiantuntijoita, jotka hyötyvät kasvusta.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 3 0
Hankkeessa kehitettävä teknologia voi mahdollistaa aineettomien tuotteiden kehittämisen.
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Kulttuuriympäristö 0 0
Ei olennaista vaikutusta.
Ympäristöosaaminen 0 0
Ei olennaista vaikutusta.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa selviteltiin Keski-Euroopan, erityisesti Saksan, saunatuotemarkkinaa ja pyrittiin luomaan lisäedellytyksiä yrityksen kansainvälistymiselle. Tämä saavutettiin allekirjoittamalla yhteistyösopimus saksalaisen maahantuojan kanssa. Toisena, tärkeänä osana hanketta kehitettiin uutta tuoteteknologiaa. Hanke edisti yrityksen viennin kasvutavoitteiden saavuttamista. Kansainvälisen markkinan laajeneminen ja uusi tuoteteknologia lisäävät yrityksen työllistämistarvetta viennissä ja tuotekehityksessä jo lähitulevaisuudessa.