Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74698

Hankkeen nimi: Förplaneringsstadie Feb-April 2019 - Projekt för utveckling av arbetsgivarbrandingkoncept

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.2.2019 ja päättyy 30.4.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: SEGER MARKETING AB OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2804199-8

Jakeluosoite: Småböndersvägen 667

Puhelinnumero: 0447812428

Postinumero: 68750

Postitoimipaikka: SMÅBÖNDERS

WWW-osoite: www.segermarketing.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Forsberg Viktoria

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: VD

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: viktoria(at)segermarketing.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0447812428

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Arbetskraftbristen är en omtalad term. De stora åldersgrupperna går snart i pension. De ungas sätt att söka arbete förändras. Företagens tillväxt hindras av att de inte hittar arbetstagare. Seger Marketing har utarbetat ett arbetsgivarbranding koncept som hjälper företag att hitta ny personal nu och i framtiden. Konceptet går ut på att förstärka företags arbetgivarbrand samt att marknadsföra företaget gentemot potentiella arbetstagare, både lokalt, nationellt och internationellt. För att kunna skapa digitala produkter behöver vi konkret information och erfarenheter både från arbetstagarna som målgrupp samt storindustrin, hur det jobbas med detta i praktiken, vem vår kund är internt, hur kommunikationen internt fungerar och vilka problem/utmaningar det finns.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 16 540

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 13 433

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 16 540

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 13 433

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjanmaa

Seutukunnat: Jakobstadsregionen

Kunnat: Kruunupyy

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Småböndersvägen 677

Postinumero: 68750

Postitoimipaikka: SMÅBÖNDERS

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Under den tiden Seger har verkat har vi haft 11 anställda, varav 10 varit kvinnor. Som VD har jag rekryterat de mest kunniga och de har råkat vara kvinnor.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Under den tiden Seger har verkat har vi haft 11 anställda, varav 10 varit kvinnor. Som VD har jag rekryterat de mest kunniga och de har råkat vara kvinnor.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Under den tiden Seger har verkat har vi haft 11 anställda, varav 10 varit kvinnor. Som VD har jag rekryterat de mest kunniga och de har råkat vara kvinnor.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 4
arbetsgivarbranding konceptet stöder företag som verkar på landsbygden. Livet på landbygden i vilket land som helst, är oftast mera miljövänligt än livet i storstaden.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 6
bättre förutsättningar för arbetsplatser och arbetstagare på landsbygden
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 4
Arbetsgivarbranding konceptets styrka är att det inte är någon skilnad var företaget befinner sig, även om det är mitt ute på landsbygden, så ska det kunna hitta motiverad arbetskraft.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 3 0
I konceptet ingår bl.a. starkt att företagen visar upp att de är stolta över sina arbetstagare och det ökar välbefinnandet för personalen.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

För att kunna utveckla och producera digitala produkter inom arbetsgivarbranding behövde vi göra en förundersökning. Förundersökningen gav oss mer information om både arbetstagarnas samt arbetsgivarnas motiv och behov samt en sammanställning av utbudet på den digitala marknaden idag, både inom arbetsgivarbranding samt digitala produkter överlag inom denna bransch.