Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74898

Hankkeen nimi: 3D Formtech kansainvälistymiskartoitus

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 18.3.2019 ja päättyy 31.5.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: 3D FORMTECH OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2609118-2

Jakeluosoite: Ahjokatu 14

Puhelinnumero: 0408362446

Postinumero: 40320

Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ

WWW-osoite: www.3dformtech.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Järvitalo Toni

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: toni.jarvitalo(at)3dformtech.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0408362446

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tällä hankkeella on tarkoitus selvittää 3D Formtechin mahdollisuuksia laajentua kansainvälisille markkinoille. Tutkitaan kohdemaiden verkostoja ja selvitetään mitä yrityksen olisi kehitettävä sekä investoitava jotta yritys pääsisi kansainvälisiin markkinoihin käsiksi.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 50 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 36 577

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 50 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 36 577

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Jyväskylän

Kunnat: Jyväskylä

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Ahjokatu 14

Postinumero: 40320

Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 2

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Hankkeessa mahdollisesti tulevat työpaikat voivat olla naistyöpaikkoja
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeessa mahdollisesti tulevat työpaikat voivat olla naistyöpaikkoja
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Kyllä
Hankkeessa mahdollisesti tulevat työpaikat voivat olla naistyöpaikkoja

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 4
Tulevaisuudessa voidaan käyttää uusiutuvia energiamuotoja.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 7 7
Viennin lisäys tuottaa töitä logistiikalle
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

3D Formtech teki kahden kohdemaan (Saksan ja Ruotsin) selvityksen, miten markkinat siellä toimivat ja mitkä ovat yrityksen mahdollisuudet ko markkinoilla. Selvityksessä selvisi hyvin mitä 3D Formtech voi markkinoille tarjota ja mitä pitää kehittää omassa toiminnassaan. 3D Formtech liittyi muutamaan yritysverkostoon joiden avulla päästään tulevaisuudessa esille kohdemarkkinoilla.