Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A74984

Hankkeen nimi: LAURIJARVINENSTUDIO Pariisin muotiviikoille

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 30.4.2019 ja päättyy 30.11.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: TMI LAURI JARVINEN

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2759108-2

Jakeluosoite: Sukkavartaankatu 11 H 1

Puhelinnumero: 0442814809

Postinumero: 33100

Postitoimipaikka: TAMPERE

WWW-osoite: www.laurijarvinenstudio.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Järvinen Lauri

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: yrittäjä

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: lauri(at)laurijarvinenstudio.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0442814809

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tamperelainen vaatemerkki LAURIJARVINENSTUDIO matkustaa 24. syyskuuta Pariisin naisten kansainvälisille muotiviikoille myymään ja markkinoimaan kevät- kesä 2020 mallistoaan (ss20) Messu matkan tarkoituksena on avata vaate merkin kansainvälistyminen sekä saada asiakkaita/tilauksia Euroopan sekä Aasian markkinoilta.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 7 770

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 3 170

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 7 770

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 3 170

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Tampereen

Kunnat: Tampere

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Sukkavartaankatu 11 H 1

Postinumero: 33100

Postitoimipaikka: TAMPERE

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Hankeen tarkoituksena on luoda sukupuoletonta muotia sekä yrittäjän olisi unelma saada palkattua mahdollisimman paljon naisia tulevaisuudessa yritykseensä.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Teemme unisex vaatemallistoa periaatteella että androgyynisyys on meidän näkökulmasta muodin tulevaisuus joka estää kuluttamista ja luonnonvaroja käyttämistä sillä voimme luoda vain yhden malliston ettei tarvitse luoda erillisiä mallistoja naisille ja miehille. Haluamme tukea myös muunsukupuolisia siinä että heidän ei tarvitse miettiä malliston asiakaskuntaa vaan voivat hyvällä itsetunnolla ostaa mallistoa juuri heille.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Kyllä
Saada valavirtaan muutos, niin että jokainen saa näyttää siltä miltä tahtoo ilman yhteiskunnan pakotteita jotka liittyvät toksiseen maskuliinisuuteen tai tietyn tyyppiseen feminiinisyyteen.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 9 3
Teemme tuotteita jotka kestävät materiaalien sekä muotokielen puolesta aikaa.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 10 3
Olemme tehneet tuotannostamme tähänhetkiseen tilanteeseen mahdollisimman ekologisen, sillä se on yrityksen tärkein arvo.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 10 10
Emme käytä eläin testattuja tuotteita tai meteriaaleja sekä käytämme vain kierrätettyjä nahkoja.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 10 10
Tuotteemme valmistetaan lähellä Tampereella noin kilometrin päässä studioltamme, sekä materiaalit tulevat joko kierrätystekstiileistä tai mahdollisimman lähellä tuottetuista materiaaleista kuten ORNEULE
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 10 7
Materiaaleina käytämme vain luonnon materiaaleja, suurin osa tuotteistamme on ZEROWASTE tyylittä tuottetuja jolloin tuotannossa ei jää leikkuujätettä, Sen lisäksi olemme käyttäneet paljon kierrätettyjä materiaaleja kuten uusio puuvillaa tai leikkuujäte nahkaa.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Pyrimme varmistamaan että ulkopuoliset tehtaat ovat miettineet asioita enne niiden tuotteistamista.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 10 10
Teemme kaiken paikallisilla alihankkijoilla kuten ompelijamme Sari Huhtala. Kuvaaja Mikko Vares tms.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 6 5
Liikumme pelkästään julkisilla, jos edes liikumme sillä kaikkki palvelumme ovat lähellä joten kävelemme paikasta toiseen, toki esim lentäminen Pariisiin on haaste periaatteissamme.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 6 5
Tuotamme asiakkaillemme hyvän mielen kun he ostavat tuotteen jota on ajateltu juuri heidän käyttöään varten
Tasa-arvon edistäminen 10 10
Haluamme tukea tasa-arvoa niin sekuaalisessa suuntautumisessä, ikä kysymyksessä ja sukupuolen kannalta. Emme tuota mallistoa vain yhdelle ihmis ryhmällä vaan kaikille.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 10 10
Haluamme palauttaa suomeen ajan jolloin vaate oli tuote ja rakastettu kappale jolla oli tarkoitusperä emmekä halua tukea vaatteen kertakäyttöisyyttä.
Ympäristöosaaminen 8 7
Aina on parantamisen varaa, Mutta mietimme kaiken ympäritön kannalta (esim onko ympäristön puolesta kannattavampaa ostaa materiaalia joka on tuotettu lähellä vai materiaali joka on kauempana tuotettu mutta kierrätysmateriaaleista.)

9 Loppuraportin tiivistelmä

LAURIJARVINENSTUDIO osallistui syksyllä 2019 Pariisin muotiviikoille, jossa esitteli / myi vuoden 2020 kevät- kesä mallistoa. Unisex-mallisto kertoi suunnittelijan näkemyksestä miten jokainen ihminen voi pukeutua vaatteisiin sukupuolta katsomatta. Hanke toteutui ajallaan ja hyvillä odotuksilla. Välillistä myyntiä ei osata tässä vaiheessa vielä kertoa, mutta toivomukset on että hankeella saadaan vienti kasvamaan vuonna 2020.