Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75092

Hankkeen nimi: Yhteisöllinen ongelmanratkaisu

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 16.1.2019 ja päättyy 15.5.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: NOPIA OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 0559507-4

Jakeluosoite: Nortamonkatu 4 M2

Puhelinnumero: +358505237254

Postinumero: 28100

Postitoimipaikka: PORI

WWW-osoite: www.nopia.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Erämaa Teemu

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: TJ

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: teemu.eramaa(at)gmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0505237254

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Nopia Oy:n yhteisöllinen ongelmanratkaisu -laitepalvelu auttaa yritystä kehittymään ja ratkaisemaan ongelmia yhteisön voimavaroja hyödyntäen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 35 200

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 21 146

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 35 200

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 21 146

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Satakunta

Seutukunnat: Porin

Kunnat: Pori

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Nortamonkatu 4

Postinumero: 28100

Postitoimipaikka: PORI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 2

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Sukupuoli ei ole olennainen asia hankkeen toteutuksen tai liiketoiminnan kannalta, hanke on lähtökohtaisesti sukupuolineutraali
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Ei ole erikseen huomioitu, hanke on lähtökohtaisesti sukupuolineutraali
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite on uuden, kansainvälisen liiketoiminnan kehittäminen

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 2 2
Perustelu: Lisää hyvinvointia osallistamalla yrityksen henkilöstöä viestinnän ja yrityksen toiminnan kehittämiseen luomalla vaikuttamismahdollisuuksia
Tasa-arvon edistäminen 2 2
Tuote mahdollistaa mielipiteen ilmaisemisen ja osallistumisen koko henkilöstölle sukupuoleen katsomatta
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 2 2
Tuote mahdollistaa mielipiteen ilmaisemisen ja osallistumisen koko henkilöstölle kulttuuriin tai yhteiskunnalliseen taustaan katsomatta
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Nopia.tv on Nopia Oy:n kehittämä palvelu, joka on työkalu narratiivin luomiseksi kohdetoiminnalle, esimerkiksi asiakasyrityksen tuotteelle tai palvelulle. Tarina voi muodostua esim. videoista, tekstistä, kuvista tai vastaavista medioista. Hankkeessa pystyttiin tarkentamaan palvelun toteutusta, kohderyhmää ja kilpailuetua sekä löydettiin palvelulle uusia käyttökohteita.