Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75124

Hankkeen nimi: Kosmeettisten aerosolituotteiden tuotekehitys, valmistus ja myyynti

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 17.6.2019 ja päättyy 30.6.2023

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: TAEROSOL OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 0284768-6

Jakeluosoite: HAMPUNTIE 21

Puhelinnumero: +358400737909

Postinumero: 36220

Postitoimipaikka: KANGASALA

WWW-osoite: www.taerosol.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Jalava Heikki

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: hall pj

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: heikki.jalava(at)taerosol.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358400737909

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Kosmeettisten aerosolituotteiden tuotekehitys, valmistus ja myynti

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 70 700

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 70 700

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 70 700

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 70 700

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Tampereen

Kunnat: Kangasala

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: HAMPUNTIE 21

Postinumero: 36220

Postitoimipaikka: KANGASALA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 4, joihin työllistyvät naiset 3

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 2.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Emme näe tarvetta
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Suhtaudutaan ennakkoluulottomasti eri sukupuolten sijoittumista eri työtehtäviin
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite ei ole tämä. Tavoitteena kuitenkin sukupuolten tasa-arvossa.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 2 2
Samalla energiamärällä saadaan tehtyä enemmän tuotteita. Energian määrä/tuotettu yksikkö vähenee merkittävästi.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 2 2
Tavoitteena on tulla käyttämään ponnekaasuja, jotka eivät vaikuta ilmaston muutokseen.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 2 2
Tavoitteena on käyttää pakkauksissa kierrätyskelpoisia materiaaleja ja mahdollisimman vähän muovia
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 2 2
Noudatetaan sukupuolten välistä tasa-arvoa.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Noudatetaan kulttuurien välistä tasa-arvoa.
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 2 2
Noudatetaan 14001 sertifikaatin edellyttämiä vaatimuksia

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen tavoite oli kosmeettisten aerosolituotteiden tuotekehitys valmistus ja myynti. Projekti alkoi palkkaamalla tuotekehitykseen henkilö. Hän myös kouluttautui työn ohessa paremmin tehtävään soveltuvaksi. Korona viivästytti projektin etenemistä ja v. 2022 saatiin ensimmäiset tilaukset kosmetiikkatuotteista. Tänä vuonna olemme saaneet useita uusia asiakkaita ja kosmeettisten tuotteiden myynti on kasvanut. Olemme lanseeranneet kaksi omaa tuotemerkkiä ja saaneet useita ns. rahtityötilauksia. Ensi vuonna odotamme myyntiin selkeää kasvua.