Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75566

Hankkeen nimi: Keloyrityksen kehittäminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 2.10.2019 ja päättyy 31.12.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: HULISWOOD OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 1439327-1

Jakeluosoite: Tikkakallio 50

Puhelinnumero: 0400350037

Postinumero: 43500

Postitoimipaikka: KARSTULA

WWW-osoite: http://www.huliswood.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Möttönen Olli

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: huliswood(at)huliswood.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400350037

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa on tarkoituksena kehittää keloyrityksen tuotantoa vastaamaan uusien tuotteiden tuomia haasteita. Tavoitteena on myös uusien tuotteiden myötä kasvattaa vientiä huomattavasti.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 61 100

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 56 724

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 61 100

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 56 724

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Saarijärven-Viitasaaren

Kunnat: Karstula

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Tikkakallio 50

Postinumero: 43500

Postitoimipaikka: KARSTULA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 3.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei ole tehty analyysiä
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Sukupuolinäkökulmaa ei ole huomioitu
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Tasa-arvon edistäminen ei ole päätavoite

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 5 3
Hankkeen toimenpiteillä saadaan yritystoimintaa ja paikallista yhteisyöverkostoa kehitettyä
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen aikana tuotekehittelyssä kehiteltiin tuotannon sivutuotteista uusia tuotteita pihapiiriin mm. jätekatoksia, puuvarastoja ja rima-aitaa, puutarhaan kukkalaatikoita ja pieniä vajoja, sisälle tarjoilualustoja ym. Liikevaihdoltaan merkittävin saavutus oli Huli-pihasaunamalliston suunnitelu sekä tuotannon,markkinoinnin ja myynnin organisointi. Näiden lisäksi kehitettiin koko yrityksen markkinointia sekä myyntiä ennen kaikkea vientimarkkinoille. Hankkeen myötä yrityksen myyntityö on systemaattisempaa ja näiden toimenpiteiden ansioista asiakaskontaktit ovat kasvaneet merkittävästi. Työntekijöiden määrä on hankeen aikana kaksinkertaistunut. Yrityksen vienti on koronasta huolimatta kasvanut hankkeen aikana 68 %