Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75685

Hankkeen nimi: Wish

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 14.12.2019 ja päättyy 20.9.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: BURNINGHILL PRODUCTION OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 1540543-0

Jakeluosoite: Kohmankaari 1 H 34

Puhelinnumero: 0400 837442

Postinumero: 33310

Postitoimipaikka: TAMPERE

WWW-osoite: www.burninghill.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Palomäki Oskari

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: CEO

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: oskari(at)burninghill.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400 837442

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Erityisesti Suomeen liittyvä eksotiikka on kasvanut 2010 -luvulla selvästi. Tuotteena on Wish -tv konsepti, joka on kansainvälisesti skaalautuva mediaformaatti. Se yhdistää suomalaista eksotiikkaa, Joulupukin, toiveet ja yllätykset. Nämä yhdistetään esitysmaassa oleviin tunnettuihin julkisuuden henkilöihin, joiden avulla voidaan voidaan auttaa/yllättää tavallista kansalaista/yhteisöjä heidän toiveidensa mukaan.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 15 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 15 000

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 15 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 15 000

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Tampereen

Kunnat: Tampere

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kohmankaari 1

Postinumero: 33310

Postitoimipaikka: TAMPERE

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 6, joihin työllistyvät naiset 3

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Emme ole vielä tässä vaiheessa hanketta tarkemmin ammattimaisesti analysoineet sukupuolinäkökulmaa.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Kyllä. mm. Hankkeeseen teetettävät ns. esitettävät messumateriaalit ovat rakennettu siinä kulmassa, että sukupuolinäkökulma on otettu huomioon.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hanke on media-alan konsepti, jonka yksi monista arvoista on tasa-arvojen edistäminen, mutta emme voi alleviivata, että se olisi hankeen päätavoite.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 3 4
Positiivinen Wish konsepti luo ympärilleen henkilökohtaista hyvinvointia. Vahvistaa vuorovaikutusta.
Tasa-arvon edistäminen 4 5
Tämä arvo on yksi isoimmista asioista Wish mediakonseptissa. Ottaa huomioon mm. vähemmistö-ryhmät
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 6 8
Konsepetin yksi merkittävimmistä tavoitteista on sen sanoma/viestipuolella juuri yhteiskunnallinen ja kulttuurien yhdenvertaisuus.
Kulttuuriympäristö 3 4
Kun Wish on voimakkaasti kansainvälinen, niin siinä eri kulttuuriympäristöt tulevat hyvin esille. Olemme näkyvissä eri maissa, maanosissa ja eri kulttuureissa
Ympäristöosaaminen 3 4
Konsepti käsittelee eri toiveiden kautta myös ympäristöosaamista ja edistää kestävää kehitystä.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Burninghill Production Oy on kehittänyt mediakonseptin nimeltä Wish, jonka vahvuus ja houkuttelevuus kartoitettiin USA: n markkinoilla. Tulokset olivat todella positiivisia. Saimme kuuluisilta Hollywood-tuottajilta palautetta siitä, että korkeatasoinen Wish-konsepti toimisi myös USA: n markkinoilla