Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75686

Hankkeen nimi: www.omasuutari.fi

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 20.12.2019 ja päättyy 31.12.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: MANSEN SUUTARI OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2126915-6

Jakeluosoite: Itsenäisyydenkatu 12-14

Puhelinnumero: 0504642070

Postinumero: 33500

Postitoimipaikka: TAMPERE

WWW-osoite: www.mansensuutari.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Tikkanen Auli

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: yrittäjä

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: posti(at)mansensuutari.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0504642070

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Suutaripalvelu digiaikaan - palveluprosessin muotoilu videoavusteiseksi

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 16 250

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 11 160

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 16 250

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 11 160

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Tampereen

Kunnat: Tampere

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Itsenäisyydenkatu 12-14

Postinumero: 33500

Postitoimipaikka: TAMPERE

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Olemme pk- yritys, jossa työskentelee kaksi naisyrittäjää eikä muita työntekijöitä vielä.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hanke työllistää oletettavasti nais- että miessukupuolisia
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankeen sukupuolijakauma on oletettavasti naissukupuolisia 80% ja miessukupulisia 20%

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 10 10
Tuotteen hiilijalan jälki putoaa puoleen, kun tuote korjataan
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 10 10
Ehkäisemme uuden tuotteen ostomahdollisuutta tarjoamalla vaihtoehtoa korjauspalvelun muodossa
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 6 6
kivijalkaliikkeen säilyminen keskustassa
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 7 7
Perinteisen käsityöammatin siirtäminen digiaikaan
Liikkuminen ja logistiikka 4 4
videoavusteinen palvelu poistaa turhaa logistiikkaa
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 6 6
Perinteisellä miehisellä alalla toimineminen ja sukupuolen merkittömyyden vahvistaminen omalla toiminnallaan
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 10 10
Sivusto kerää tietoa tehdyistä töistä ja lisää tietoisuutta korjauspalvelun mahdollisuuksista.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankeen tavoite oli suunnitella miten suutarin asiakaspalvelu toimii videoavusteisesti. Projektiryhmä koostui eri alan ammattilaisista, jotka tukivat hankkeessa tarvittavia osaamisalueita. Palvelun suunnittelua kehitettiin eteenpäin asiakastestiryhmien sekä palvelun betaversion kokeilun kautta. Toisessa testiryhmässä tutkittiin myös asiakaskäyttäytymistä. Lisäksi tiimi innovoi palvelua omien kokemusten pohjalta. Hankeen tuloksista tärkeimmät: Uusi palvelumuoto sai positiivisen vastaanoton asiakaskyselyissä Videopalvelu on mahdollista rakentaa tukemaan korjausarvion tekemistä Palvelun rakentamiseksi on tehty kattava suunnitelma