Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A75968

Hankkeen nimi: Eduix Goes Global

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 29.11.2019 ja päättyy 31.12.2020

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: EDUIX OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 1059087-6

Jakeluosoite: Finlaysoninkuja 21 A

Puhelinnumero: 050 5333303

Postinumero: 33210

Postitoimipaikka: TAMPERE

WWW-osoite: www.eduix.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Halme Pauliina

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: partner director

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: pauliina.halme(at)eduix.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 050 5371652

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Eduix on kehittänyt digitaalisia ratkaisuja koulutuksen tarpeisiin vuodesta 1996 alkaen. Lähes 90% Suomen korkeakouluista käyttää tuotteitamme. Peppi-järjestelmä on käytössä 80% Suomen korkeakouluista ja Eduix omistaa järjestelmän IPR-oikeudet lukuun ottamatta suomalaisia oppilaitoksia. Lisäksi asiakkaamme käyttävät e-lomaketta, Wihiä, opintojaksopalautejärjestelmää, Collectea tai muita tuotteitamme. Nyt on aika mennä eteenpäin ja astua kansainvälisille markkinoille.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 89 430

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 40 998

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 89 430

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 40 998

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Tampereen

Kunnat: Tampere

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Finlaysoninkuja 21 A

Postinumero: 33210

Postitoimipaikka: TAMPERE

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Hankkeen puitteissa työskentelee naisia ja miehiä sukupuolesta riippumatta sekä kohdemarkkinoilla että kotimaassa yrityksessämme.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeen puitteissa työskentelee naisia ja miehiä sukupuolesta riippumatta sekä kohdemarkkinoilla että kotimaassa yrityksessämme.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen puitteissa työskentelee naisia ja miehiä sukupuolesta riippumatta sekä kohdemarkkinoilla että kotimaassa yrityksessämme.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 8 8
Digitalisaatio tuo työpaikkoja. Koulutusorganisaatioiden prosessien digitalisointi tukee niiden oppilaiden tulevaisuuden näkymiä (esim. digiyrityksen perustaminen). Alustaratkaisumme voi toimia monen yrityksen pohjana.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 8 8
Digitalisaatio tuo työpaikkoja. Koulutusorganisaatioiden prosessien digitalisointi tukee niiden oppilaiden tulevaisuuden näkymiä (esim. digiyrityksen perustaminen). Alustaratkaisumme voi toimia monen yrityksen pohjana.
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 8 8
Koulutuksen prosessien kehittäminen tähtää lasten ja nuorten tasa-arvoisempaan tulevaisuuteen.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 8 8
Koulutuksen prosessien kehittäminen tähtää lasten ja nuorten tasa-arvoisempaan tulevaisuuteen.
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Eduix on kehittänyt digitaalisia ratkaisuja koulutuksen tarpeisiin vuodesta 1996 alkaen. Lähes 90 % Suomen korkeakouluista käyttää tuotteitamme ja palveluitamme. Kartoitimme Eduix Goes Global -hankkeessa kehittyvien maiden (erit. Namibian, Kolumbian ja Nigerian) digitalisaatiotarpeita ja etsimme uusia liiketoiminta-avauksia kansainvälisiltä markkinoilta. Korona-pandemia aiheutti hankkeessamme mittavia muutoksia sekä matkustukselle että uusille markkina-avauksille. Saimme hankkeen aikana avattua useita potentiaalisia keskustelukanavia eri markkinoilla ja lisätietoa markkinoiden tarpeista. Tiedämme ja uskomme, että meillä on sekä tuotteet että osaaminen löydettyjen ongelmien ratkaisuihin. Saimme hankkeen aikana valtavasti tietoa Namibian koulutusmarkkinoista ja samalla olemme nostaneet kohdemarkkinalla tietoisuutta digitalisaatiosta ja paikallisen tekemisen tärkeydestä suhteessa ostettuihin tai lisensoituihin ratkaisuihin. Työllämme on ollut vaikutuksia ruohonjuuritasolta valtionhallintoon asti digitalisaatiota koskevan tietoisuuden levittämisessä.