Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76466

Hankkeen nimi: GettingBetter Oy:n kasvu- ja kansainvälistysmisstrategian laatiminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 18.8.2020 ja päättyy 31.10.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: GETTINGBETTER OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2482972-9

Jakeluosoite: Biokatu 6 L

Puhelinnumero: +358 44 562 6265

Postinumero: 33520

Postitoimipaikka: TAMPERE

WWW-osoite: www.gettingbetter.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Ranta-aho Arja

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: arja.ranta-aho(at)gettingbetter.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 44 562 6265

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

GettingBetter Oy:lle laaditaan kansainvälistymisstrategia ja riittävät taustatiedot Ruotsin ja Tanskan digitaalisten palveluiden käytöstä.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 29 670

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 29 670

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 29 670

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 29 670

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Tampereen

Kunnat: Tampere

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Biokatu 6 L 1. krs

Postinumero: 33520

Postitoimipaikka: TAMPERE

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 3

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Sukupuolisuhteet ovat tasan. Pieni yritys. Kasvussa huomioidaan sukupuolten tasa-arvo.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
digisisällöt on suunnattu kaikille sukupuolesta riippumatta
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Sukupuolella ei ole merkitystä digisisältöjen tuottamisessa ja käyttämisessä. Pyrimme tekemään sisällöt molemmille sukupuolille soveltuviksi.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 8 8
Digitaalisten palveluiden käyttö vähentää matkustamista ja säästää aika sekä parantaa palveluiden saatavuutta.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 8 8
Digitaalisten palveluiden käyttö vähentää matkustamista ja säästää aika sekä parantaa palveluiden saatavuutta.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 9 8
Uusia palveluita toimialojen rajapinnoista.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 9 9
Digisisältöjen kehittäminen eri käyttötarkoituksiin.
Liikkuminen ja logistiikka 7 7
Vähentää ylimääräisen liikkumisen tarvetta. Digisisällöt osallistavat ja aktivoivat liikkumaan.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 10 10
Digisisällöillä on hyvinvointia tukeva vaikutus - ennakoivasti
Tasa-arvon edistäminen 10 9
digipalvelut ovat suunnattu ja palvelumuotoiltu molemmille sukupuolille.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 5 5
digipalveluiden kautta käyttäjä saa kokemuksia ja osallisuutta, joka muuten jää kokonaan pois.
Kulttuuriympäristö 8 8
Digisisältöjä tuotetaan eri käyttötarkoituksiin: työhyvinvointi ja oppiminen ja kuntoutuminen
Ympäristöosaaminen 8 8
Teknologiaympäristön käyttö ja käytettävyys kehittyy

9 Loppuraportin tiivistelmä

GettingBetter Oy on toteuttanut kansainvälistymisstrategian osaksi liiketoiminnan kasvua. Selvitimme yhteistyömahdollisuuksia Ruotsin sosiaali- ja terveysalan ja opetusalan toimijoiden kanssa. Selvitystyön keskeisessä roolissa olivat ulkopuoliset kansainvälisten markkinoiden-, juridiikan- ja teknologioiden asiantuntijat. Tietopääoma ja ymmärrys kansainvälisessä toimintaympäristössä toimimisessa kasvoi merkittävästi. Hankkeen aikana saimme merkittävää tietoa tuotekehityksen merkityksestä digitaalisille tuotteillemme ja asiantuntijapalveluille. Jatkamme yhteistyöneuvotteluita ja valmistaudumme tuotteidemme lanseeraukselle kohdemarkkinaan potentiaalisten yhteistyökumppaneidemme kanssa.