Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76707

Hankkeen nimi: Innovatiivisen hammasvälipuhdistuslaitteen kehitys- ja kaupallistamishanke.

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 19.10.2020 ja päättyy 31.3.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: ILO DENTAL OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2925227-9

Jakeluosoite: Puolikkotie 8

Puhelinnumero: +358407323272

Postinumero: 02230

Postitoimipaikka: ESPOO

WWW-osoite: www.ilodental.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Meriläinen-Vapola Sirkku

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: omistaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: sirkku.merilainen-vapola(at)plusterveys.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0405906929

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Dehy Oy kehittää uutta innovatiivista hammasvälien puhdistuslaitetta, jonka avulla yritys tähtää kansainvälisille markkinoille ja kansanterveyden kohentamiseen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 90 500

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 66 599

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 90 500

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 66 599

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Jyväskylän

Kunnat: Jyväskylä

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Innova 1, Piippukatu 1

Postinumero: 40100

Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 10, joihin työllistyvät naiset 7

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joista naisten perustamia 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joista naisten perustamia 1.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Tuote itsessään on sukupuolineutraali, mutta naiset ovat vahvasti tuotteen kehitystyössä, markkinoinnissa ja liikkeenjohdon strategisessa suunnittelussa mukana.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeessa tulee olemaan tasapuolisesti sukupuolet edustettuna kuten myös tuotteen loppukäyttäjissäkin.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Kyllä
Terveyskäyttäytymisen kohentamiseen tähtäävä tuote suunnitellaan kaikkien hampaallisten henkilöiden käyttöön sukupuolesta riippumatta.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 9
Kertakäyttötuotteet jäävät pois käytöstä.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 9
Kertakäyttötuotteet jäävät pois käytöstä.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 9
Kertakäyttötuotteet jäävät pois käytöstä.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 9
Kertakäyttötuotteet jäävät pois käytöstä.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 9
Kertakäyttötuotteet jäävät pois käytöstä.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 10 0
Kertakäyttötuotteet jäävät pois käytöstä.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 5 0
Mahdollisuus miettiä kierrätysmateriaalien käyttöä valmistuksessa.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 4 0
Tuotteen valmistus ja jakelu tapahtuu Suomessa.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 6 0
Tuotteen markkinointi lisää joka tapauksessa ihmisten tietoisuutta suun terveyden vaikutuksista yleisterveyteen.
Liikkuminen ja logistiikka 6 3
Tuotteet valmistetaan Suomessa ja kuljetetaan myyntipisteisiin kotimaassa ja ulkomailla. Tuote on pienikokoinen, joten kuljetus ei vie paljoa energiaa.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 10 0
Terveyttä vahvasti edistävä tuote.
Tasa-arvon edistäminen 5 5
Tuote on kaikkien käytettävissä Hinnoittelulla pyritään vaikuttamaan tuotteen saatavuuteen kaikissa tuloluokissa.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 9 4
Tietoa tuotteesta levitetään laajalti, jotta kaikki ymmärtäisivät tuotteen antaman arvon ja merkityksen.
Kulttuuriympäristö 6 0
Kulttuurisesti aika suosii juuri nyt terveysvaikutteisten tuotteiden tuottamista. Ihmiset haluavat panostaa omaan terveyteensä.
Ympäristöosaaminen 8 3
Tuotteen monikäyttöisyys suojelee luontoa muoviroskan vähenemisen kautta.

9 Loppuraportin tiivistelmä

-