Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76769

Hankkeen nimi: Globaalin pelillisen koronatietoisuuskampanjan valmistelu

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 18.1.2021 ja päättyy 31.12.2021

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: PSYON GAMES OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2543714-5

Jakeluosoite: Vapaudenkatu 38 b17

Puhelinnumero: 0442788515

Postinumero: 40100

Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ

WWW-osoite: www.pisamala.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Rundgren Olli

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: TJ

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: olli.rundgren(at)psyongames.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0442788515

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Psyon Games hyödyntää erinomaiset rokotetietoisuus tulokset saanutta Antidotepeli rokotetietoisuudessa. Tavoite on kartoittaa ja kontaktoida potentiaaliasia yhteistyökumppaneita Suomessa ja maailmalla sekä hankkia tarvittavat resurssit kampanjan toteuttamiseksi.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 14 950

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 14 950

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 14 950

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 14 950

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Jyväskylän

Kunnat: Jyväskylä

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Matarankatu 2

Postinumero: 40100

Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 3.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
-
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
-
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
-

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Palkittu terveyspeleihin erikoistunut peliyritys lanseeraa yhteistyössä WHO:n kanssa mobiilipelin, jonka tarkoituksena on levittää COVID-19-tietoisuutta Suomalainen terveys- ja tiedepeleihin erikoistunut Psyon Games on kehittänyt Antidote COVID- 19 -mobiilipelin ja lanseeraa pelillisen terveyskampanjan, jonka tarkoituksena on lisätä ihmisten tietoa koronaviruksesta, -rokotteista sekä virustartuntojen ennaltaehkäisystä hauskalla ja viihdyttävällä tavalla. I am the shield -terveyskampanjan (#iamtheshield) lanseerauksessa on mukana YK:n Maailman terveysorganisaatio WHO, rokotteiden kansainvälinen yhteistyöorganisaatio Gavi sekä Suomen UNICEF. Peli on esimerkki viihteen kautta jaettavasta terveystiedosta, jonka avulla tuetaan pandemian nujertamista. Maksuttoman pelin voi ladata iOS AppStoresta ja Google Play Storesta Android-puhelimiin.