Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A76837

Hankkeen nimi: Hologrammipelin kehitys ja lanseeraus

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 16.12.2020 ja päättyy 30.1.2023

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: OXXU OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2918460-8

Jakeluosoite: Kauppalinnankatu 1, C 21

Puhelinnumero: +358445363095

Postinumero: 90570

Postitoimipaikka: OULU

WWW-osoite: www.holomons.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Autti Oskari

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Yrittäjä

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: info(at)oxxu.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358445363095

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa kehitetään aktiivipeli joka yhdistää mobiilipelin ja hologrammi-illuusiot pelilliseksi kokonaisuudeksi. Kyseiselle tuotteelle etsitään kansainvälisiä jakelioita ammattimessuilta sekä rakennetaan oma verkkopalvelu joka mahdollistaa tuotteiden myynnin suoraan kuluttajille EU-alueella.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 42 130

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 38 970

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 42 130

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 38 970

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa

Seutukunnat: Oulun

Kunnat: Oulu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kauppalinnankatu 1 C 21

Postinumero: 90570

Postitoimipaikka: OULU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Hankkeessa on aluksi Oxxu Oy:ltä vain minä ja palkkaan työntekijöitä vasta kun toiminta lähtee kunnolla käyntiin ja työntekijöille on tarve. Siksi en ole tehnyt vielä toiminta ympäristön analyysiä.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Tuote on suunniteltu niin, että pelaamisesta voi nauttia sukupuolesta riippumatta.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite on luoda mielekäs ja uudenlainen peli lapsille sukupuolesta riippumatta.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys -1 -1
Fyysinen tuote valmistetaan ja toimitetaan Kiinasta.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) -1 0
Tuote toimitetaan Suomeen Kiinasta lentorahdilla tai merirahdilla.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 2 0
Pelaaja tarvitsee pelatakseen fyysisen hologrammikartion, joka on tehty muovista. Muutoin peli ja sen sisäiset ostot ovat pääasiassa aineettomia tuotteita.
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 5 0
Pelaaja joutuu liikkumaan etsiessään viiva/qr-koodeja, jolloin liikuntaa tulee harrastettua huomaamatta.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa on kehitetty Holomonsters Hologrammipeli, joka hyödyntää hologrammi-illuusioita osana hauskaa monsteri jahtia. Pelissä pääset etsimään piileskeleviä monstereista, herättämään ne henkiin hologrammeina sekä kamppailemaan kavereiden kanssa hologrammi kamppailuissa. Pelin kohdeyleisö on 6 - 12v lapset. Holomonsters peli on nyt kattavasti myynnissä Suomessa jälleenmyyjillä ja verkkokaupoissa. Olemme saaneet myös kiinnostusta ulkomailta, joten vienti on tarkoitus aloittaa 2023 vuoden aikana.