Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77019

Hankkeen nimi: Unique Branding Oy:n kasvu- ja kehityshanke

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 19.2.2021 ja päättyy 30.8.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: UNIQUE BRANDING OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2417608-6

Jakeluosoite: Kullervonkatu 2

Puhelinnumero: 0505552520

Postinumero: 60120

Postitoimipaikka: SEINÄJOKI

WWW-osoite: www.uniquebranding.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Hernesniemi Päivi

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: paivi.hernesniemi(at)uniquebranding.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0505552520

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Oman tuotantolinjaston rakentaminen, tuotekehitys ja jalostaminen, avainhenkilön palkkaaminen. Toimitusehtojen uudistaminen kasvavan liiketoiminnan tarpeisiin. Kansainvälisten asiakkuuksien kartoittaminen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 47 320

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 37 164

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 47 320

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 37 164

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Etelä-Pohjanmaa

Seutukunnat: Seinäjoen

Kunnat: Seinäjoki

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kullervonkatu 2

Postinumero: 60120

Postitoimipaikka: SEINÄJOKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 2.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Yhtiön strategiassa huomioitu
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Yhtiön strategiassa huomioitu
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Yhtiön strategiassa huomioitu

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 5 6
Tavaran kuljettaminen edestakaisin vähenee
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 5 6
Rahdin kuljettaminen kiinasta ja euroopasta sekä myös kotimaassa vähenee ratkaisevasti
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 6 3
Raaka-aineiden maksimaalista hyödyntämistä omassa tuotannossa pystytään valvomaan
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 7 7
Tuonti Kiinasta ja euroopan tehtailta minimointuu ja työ tehdään paikallisesti
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 8 8
Rahdin kuljettaminen edestakaisin vähenee ratkaisevasti
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 4 2
Kun tekee itse, saa mitä haluaa
Tasa-arvon edistäminen 5 3
Palkkaamme vähintäin alihankkijoiksi naisia, jotka ovat mm. toimineen Janitan ompelijoina
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Unique Branding Oy toteutti oman tuotantolinjaston rakentamisen, laajamittaiset tuotekehityskokonaisuudet sekä niiden jalostamisen sekä avainhenkilön palkkaamisen. Lisäksi toteutettiin laaja markkinakartoitus, tehtiin IPR- selvitystyö ja uudistettiin toimitusehdot ja muut sopimuehdot kasvavan liiketoiminnan tarpeisiin. Kansainvälisten asiakkuuksien kartoittaminen kuului olennaisena osana markkinakartoitukseen.