Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77138

Hankkeen nimi: Liiketoiminnan kehittäminen taloyhtiö- ja yritysasiakkaille

Toimintalinja: 8. REACT-EU:n EAKR-toimenpiteet

Erityistavoite: 12.1. Pk-yritystoiminnan vahvistaminen erityisesti digitalisaation ja vihreän talouden näkökulmasta

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 6.4.2021 ja päättyy 30.9.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: KOTISOL OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2964111-9

Jakeluosoite: Laukaantie 4

Puhelinnumero: +358444334547

Postinumero: 40320

Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ

WWW-osoite: https://kotisol.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Vepsäläinen Lauri

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: lauri.vepsalainen(at)gmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358444334547

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Kehitetään strategiaa, liiketoiminnan prosesseja ja toimintatapoja sekä organisaatiota uudelle markkinasegmentille.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 36 570

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 36 570

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 36 570

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 36 570

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Jyväskylän

Kunnat: Jyväskylä

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Laukaantie 4

Postinumero: 40320

Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Varsinaista analyysiä ei ole tehty. Kotisol Oy:ssä on tasa-arvon periaate eikä ketään syrjitä sukupuolen, uskonnon tms. vuoksi.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Kaikille tarjotaan sukupuolesta riippumatta mahdollisuus yhtäläiseen asemaan, palkkaan, työtehtäviin, vastuuseen ja oikeuksiin.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite on uuden liiketoiminnan luominen. Merkittävä tehtävä on myös tukea asiakkaiden siirtymistä uusiutuvien energialähteiden tuottajiksi ja käyttäjiksi.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 10 10
Yrityksen päätuote lisää merkittävästi uusiutuvan energian käyttöä
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 10 10
Yrityksen asiakkaat siirtyvät uusiutuvan energian tuottajiksi
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 10 10
Yritys edistää aktiivisesti asiakkaiden eli pientalojen, taloyhtiöiden ja yrityskiinteistöiden siirtymistä uusiutuvan energian tuottajiksi.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa tehtiin markkinointisuunnitelma markkina-analyyseineen, strategia ja liiketoimintasuunnitelma sekä määritettiin liiketoiminnan toimintamallit valittujen kohderyhmien markkinointiin ja myyntiin.