Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77257

Hankkeen nimi: ”Elonen 2030 strategian jalkautus”

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 25.5.2021 ja päättyy 31.8.2022

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: ELONEN OY LEIPOMO

Organisaatiotyyppi: Keskisuuri yritys

Y-tunnus: 0175531-7

Jakeluosoite: Patalahdenkatu 1

Puhelinnumero: 0400 215 905

Postinumero: 42100

Postitoimipaikka: JÄMSÄ

WWW-osoite: www.elonen.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Yrjönen Mikko

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Controller

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: mikko.yrjonen(at)elonen.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400 215 905

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

”Elonen Oy:n ja Malviala Oy:n yrityskaupan seurauksena laaditun strategian jalkautus. Kyse kahden erilaisen yrityskulttuurin yhteen liittämisestä ja kunnianhimoisen kasvustrategian toteuttamisesta. Hankkeen tavoitteena rakentaa yksi yhteinen kulttuuri ja kuluttajalähtöinen toimintamalli jolla haetaan kotimarkkinoilla johtavaa asemaa kaikissa tuoteryhmissä joissa toimitaan sekä pitkällä aikavälillä vahvaa kansainvälistä kasvua.”

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 90 488

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 69 137

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 90 488

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 69 137

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Jämsän

Kunnat: Jämsä

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Patalahdenkatu 1

Postinumero: 42100

Postitoimipaikka: JÄMSÄ

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 2

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 4.00, joihin työllistyvät naiset 3.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei tavoitteena
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Ei tavoitteena
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei tavoitteena

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ei vaikutusta
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Ei vaikutusta
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Ei vaikutusta
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Ei vaikutusta
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Ei vaikutusta
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 1 3
Tehokkaampi tuotanto
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Ei vaikutusta
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 2
Työpaikkojen lisäys/ säilyvyys
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Ei vaikutusta
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Ei vaikutusta
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Ei vaikutusta
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Ei vaikutusta
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Ei vaikutusta
Kulttuuriympäristö 0 0
Ei vaikutusta
Ympäristöosaaminen 0 0
Ei vaikutusta

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa otettiin käyttöön uusi strategia, joka sisältää sisäisen toimintakulttuurin muutoksen enemmän kuluttajalähtöiseksi sekä kahden erillisen yrityksen toimintojen integroinnin toimivaksi kokonaisuudeksi. Keskeisiä työvaiheita olivat: 1. Yhteisen uuden vision ja mission määrittäminen 2. Tuotekehitys/ ja markkinointiprosessin kehittäminen, johon sisältyi tuotekehityspäällikkön rekrytointi 3. Visuaalisen ilmeen kirkastaminen kilpailukykyiseksi, johon liittyi uusien pakkausten suunnittelu ja lanseeraus 4. Muutoksen vaatiman sisäisen viestinnän ja koulutuksen läpivienti