Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A77374

Hankkeen nimi: PackageMedia & TakeAway 2.0

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 4.1.2021 ja päättyy 31.8.2023

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: PACKAGEMEDIA OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 0159902-7

Jakeluosoite: Valtatie 12

Puhelinnumero: +358405453497

Postinumero: 46900

Postitoimipaikka: INKEROINEN

WWW-osoite: www.packagemedia.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Reinilä Mauri

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: mauri.reinila(at)packagemedia.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358405453497

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Projektin tavoite on kehittää ja kaupallistaa PackageMedian laajennettu take away-tuoteperhe kansainvälisille markkinoille. TakeAway- rasiat ja etenkin nesteille tarkoitetut kartonkikupit (kahvi, olut, virvoitusjuomat jne.) ovat kuluttajapakkausten rinnalla muovittomina ja uudenlaisina dynaamisina media-alustaratkaisuina, esimerkiksi osana tapahtuman interaktiivisuutta.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 216 250

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 119 654

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 216 250

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 119 654

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Kymenlaakso

Seutukunnat: Kouvolan

Kunnat: Kouvola

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Valtatie 12

Postinumero: 46900

Postitoimipaikka: INKEROINEN

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 15, joihin työllistyvät naiset 8

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei ole tehty erikseen. Haemme sopivinta henkilöä tehtäviin. Jo nyt meillä on kaiken ikäisiä ja sukupuolijakautuma vaihtelee luonnollisesti eri vaiheissa (nyt naisia enemmän)
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Haemme sopivinta henkilöä tehtäviin. Jo nyt meillä on kaiken ikäisiä ja sukupuolijakautuma vaihtelee luonnollisesti eri vaiheissa (nyt naisia enemmän)
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Haemme sopivinta henkilöä tehtäviin. Jo nyt meillä on kaiken ikäisiä ja sukupuolijakautuma vaihtelee luonnollisesti eri vaiheissa (nyt naisia enemmän)

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 8 8
Valmistetaan OnDemand periaatteella vähäisellä prosessi ja varastointi hukalla
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 8 8
Valmistetaan OnDemand periaatteella vähäisellä prosessi ja varastointi hukalla
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 5 5
tuotantoprosessi on ympäristöä säästävä mm. painokone CO2 neutraalisti valmistettu
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 6 6
tuotantoprosessi on ympäristöä säästävä mm. painokone CO2 neutraalisti valmistettu
Natura 2000 -ohjelman kohteet 4 4
tuotantoprosessi on ympäristöä säästävä mm. painokone CO2 neutraalisti valmistettu
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 8 8
Valmistetaan OnDemand periaatteella vähäisellä prosessi ja varastointi hukalla
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 9 9
Paikallinen yhteistyö on isossa osassa
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 9 9
projektissa iso rooli palveluiden kehittämisellä
Liikkuminen ja logistiikka 7 7
Yksilöidyn tuotteen Logistinen seuranta palvelussa on isossa osassa.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 7 7
Kuluttajille arjen iloa ja vaikutusmahdollisuus palveluiden yhdistäessä kuluttajat suoraan brandiin
Tasa-arvon edistäminen 7 5
Kuluttajille arjen iloa ja vaikutusmahdollisuus palveluiden yhdistäessä kuluttajat suoraan brandiin
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 7 5
Kuluttajille arjen iloa ja vaikutusmahdollisuus palveluiden yhdistäessä kuluttajat suoraan brandiin
Kulttuuriympäristö 1 1
Kuluttajille arjen iloa ja vaikutusmahdollisuus palveluiden yhdistäessä kuluttajat suoraan brandiin
Ympäristöosaaminen 7 6
Mahdollisuus opettaa ja motivoida kuluttajaa suorassa yhteydessä pakkauksen kierrättämistä

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa suunniteltiin ja kehitettiin PackageMedian take-away liiketoimintaa ja sen kansainvälistymistä, johon liittyi tarjoaman kehittäminen, selkeyttäminen, arvolupauksen terävöittäminen sekä brändin kansainvälistäminen.