Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A70500

Hankkeen nimi: LashLovers Oy:n kansainvälistymishanke

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 4.2.2015 ja päättyy 31.12.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: LASHLOVERS OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2658245-9

Jakeluosoite: Metsänurmentie 5

Puhelinnumero: +358 456328028

Postinumero: 80140

Postitoimipaikka: JOENSUU

WWW-osoite: www.lashlovers.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Miettinen Kaisa

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: lashlovers(at)lashlovers.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 456328028

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

LashLovers Oy:n kansainvälistymishankkeen tavoite on hakea liiketoiminnan kasvua kansainvälisiltä markkinoilta. Sukupuolinäkökulmaa on arvioitu hankesuunnitelmassa tarkastelemalla yrityksen toimintaympäristöä ja hankkeen vaikutusta sukupuolten tasa-arvoon. Hankkeen vaikutus tasa-arvoon on neutraali.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 71 930

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 39 879

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 71 930

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 39 879

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Karjala

Seutukunnat: Joensuun

Kunnat: Joensuu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Metsänurmentie 5

Postinumero: 80140

Postitoimipaikka: JOENSUU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 3

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 2.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Yrityksen toimintamallit huomioivat eri sukupuolet ja niiden tasa-arvoisuuden. Työaikajärjestelyt ovat joustavat ja yhtäläiset kaikille. Palkkaus on tasa-arvoista.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Sukupuolineutraali ¿ sukupuolella ei ole merkitystä toiminnassa.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
-

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

LashLovers Oy:n kansainvälistymisen kehittämishanke toteutettiin vuosien 2015-2017 aikana. Hankkeen tavoitteena oli selvittää yrityksen mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla ja käynnistää kansainvälistyminen. Suurin osa suunnitelluista tehtävistä toteutettiin suunnitellusti ja edellä mainitut tavoitteet saavutettiin suoritettujen tehtävien myötä. Hankkeen aikana yritys osallistui kauneudenhoitolan messuille Ruotsissa ja on sittemmin luonut tärkeitä yhteistyösuhteita ruotsalaisten alan toimijoiden kanssa. Hankkeen aikana yritys toteutti myös mittavan verkkokauppauudistuksen. Nykyinen verkkokauppa mahdollistaa sujuvan toiminnan myös kansainvälisillä markkinoilla englanninkielisen kauppanäkymänsä ansiosta. Lisäksi hankkeen aikana toteutettiin tuotekehitystä ja yritys on saanut uutuustuotteiden myötä lisänäkyvyyttä myös kansainvälisillä markkinoilla. Yrityksellä on hankkeen päätyttyä merkittävästi parempi ymmärrys oman alansa kansainvälisistä markkinoista, yrityksen potentiaalista kansainvälisillä markkinoilla, niistä keinoista, joilla uusille markkina-alueille kannattaa pyrkiä ja niistä yksittäisistä tekijöistä, jotka on olennaista huomioida lähdettäessä laajentamaan toimintaa uuteen maahan. Yritys panostaa jatkossakin kansainvälistymiseen ja hyödyntää hankkeen aikana keräämäänsä osaamista toteuttaakseen kansainvälistymisen hallitusti ja järkevästi.