Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Description of the project funded by the European Regional Development Fund (ERDF)

1 Project

Project code: A70812

Project name: Develoment project of Design and advertising company Puisto

Policy: 2. Production and utilisation of latest knowledge and expertise

Specific objective: 5.1. Strengthening innovation work in companies

Planned completion time: Start 2.9.2014 and end 31.12.2017

Operational status: Ended

Responsible authority: Centre for Economic Development, Transport and the Environment North Ostrobothnia

2 Basic applicant information

Official name of the applicant: MAINOSTOIMISTO PUISTO OY

Organisation type: Micro-enterprise

Business ID: 2213165-0

Street: Ukkoherrantie 9

Telephone number: +358 414306645

Postal code: 96100

City/town: ROVANIEMI

Website: www.puistonpenkki.fi

Project contact person's name: Laitinen Veli-Pekka

Contact person's position in the organisation: Osakas

Contact person’s email address: vellu(at)puistonpenkki.fi

Contact person's phone number: +358 414306645

Number of applicants or subsidy transfer:

3 Plan-specified summary of the project completion

Develoment project of Design and advertising company Puisto

4 Project target groups

4.1 Actual target groups

4.2 Indirect target groups

5 Public funding of the project (EUR)

EU and State funding granted: 25 090

EU and State funding used: 23 548

Planned public funding (total): 25 090

Planned public funding used (total): 23 548

6 Geographical target area

Regions: Lapland

Subregions: Rovaniemi

Municipalities: Rovaniemi

Address of the project site, if the project is carried out in one place

Street: Kansankatu 7

Postal code: 96100

City/town: ROVANIEMI

7 Estimates of project-specific monitoring information reported during the application phase

7.1 Number of new jobs (only requested for projects belonging to specific objectives 1.1, 2.1 and 3.1)

Planned: 0, in which women are employed 0

Completed according to monitoring information: 0.00, in which women are employed 0.00

7.2 Number of new companies (only requested for projects belonging to specific objective 1.1)

Planned: 0, which are founded by women 0

Completed according to monitoring information: 0.00, which are founded by women 0.00

8 Horizontal principles

8.1 Gender equality

: No
Sukupuolinäkökulma otetaan huomioon kaikessa toiminnassamme mutta erillistä toimintaympäristön analyysiä ei nähdä tarpeellisena toteuttaa näin pienessä, asiantuntijaosaamisen myyntiin perustuvassa työyhteisössä.
: Yes
Sukupuolinäkökulma ja tasa-arvon edistämisen tavoite sisällytetään kaikkeen toimintaan.
: No
Hankkeen horisontaaliset päätavoitteet keskittyvät yhdenvertaisuuden ja kestävän kehityksen mukaisen toiminnan edistämiseen. Sukupuolinäkökulma otetaan kuitenkin huomioon kaikessa toiminnassamme.

8.2 Sustainable development

DirectIndirect
Luonnonvarojen käytön kestävyys 8 8
Suunnittelutyötämme ohjaa näkemys siitä, ettei mitään turhaa suunnitella, vaan etsimme ratkaisuja, jotka mahdollistavat meitä ja asiakkaitamme tuottamaan takaisin käyttämämme materian ja energian kuten paperin ja sähkön.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 6 2
Tuotteemme edistävät tätä, mm. sovellus kalastuspäiväkirjan ylläpitämiseen ja seurantaan sekä tietojen jakamiseen pienessä verkostossa ja yhteisöllisesti.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Materiaalit ja jätteet 3 3
Käytämme vain sertifioituja tuotteita ja palveluita ja suosittelemme niitä myös asiakkaillemme.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 2 3
Käytämme vain sertifioituja ja ekologisia tuotteita ja palveluita ja suosittelemme niitä myös asiakkaillemme.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 10 10
Omalla työllämme edistämme paikallisten yritysten&organisaatioiden osaamisen näkymistä ja esille tuomista. Uusien projektien myötä kehittämme yhä pidemmälle verkostomaista toimintatapaa, jossa laajemmat kansainväliset projektit tuovat töitä myös muille alueemme toimijoille ja alihankkijoille.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 10 6
Panostamme kansainvälisten tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen jotka edistävät hyvinvointia, tasa-arvoa ja kestävää kehitystä. Omia tuotteita ovat esimerkiksi verkkopalvelut, mobiiliratkaisut sekä monimedialliset tuoteperheet ja palvelukonseptit.
Liikkuminen ja logistiikka 2 2
Paikallisten palveluiden&alihankkijoiden suosiminen vähentää liikkumisen ja logistiikan tarvetta. Lähiverkko/materiaalipankki taas mahdollistaa tiiviin etätyöskentelyn yhteistyökumppaniemme kanssa.
Hyvinvoinnin edistäminen 5 5
Teemme töitä asiakkaille, jotka jakavat samat arvot ekologisesta, taloudellisesta, sosiaalisesta ja kulttuurisesta kestävyydestä. Omat tuotteemme ja palvelumme perustuvat myös näihin arvoihin.
Tasa-arvon edistäminen 3 7
Teemme töitä asiakkaille, jotka jakavat samat arvot ekologisesta, taloudellisesta, sosiaalisesta ja kulttuurisesta kestävyydestä. Omat tuotteemme ja palvelumme perustuvat myös näihin arvoihin.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 10 6
Teemme töitä asiakkaille, jotka jakavat samat arvot ekologisesta, taloudellisesta, sosiaalisesta ja kulttuurisesta kestävyydestä. Omat tuotteemme ja palvelumme perustuvat myös näihin arvoihin.
Kulttuuriympäristö 10 6
Teemme töitä asiakkaille, jotka jakavat samat arvot ekologisesta, taloudellisesta, sosiaalisesta ja kulttuurisesta kestävyydestä. Omat tuotteemme ja palvelumme perustuvat myös näihin arvoihin.
Ympäristöosaaminen 5 5
Teemme töitä asiakkaille, jotka jakavat samat arvot ekologisesta, taloudellisesta, sosiaalisesta ja kulttuurisesta kestävyydestä. Omat tuotteemme ja palvelumme perustuvat myös näihin arvoihin.

9 Final report summary

In early 2015, Puisto Design & Advertising started a two-phase business development project with the support of the Centre for Economic Development, Transport and the Environment (ELY Centre). The first phase focused on the companys internal development and improving know-how to define the future direction of the business. The second phase shifted emphasis to measures aimed at raising the companys potential in going international. During development, Puistos services and client accounts evolved towards set goals, revenue and profit increased considerably and staff numbers grew more than expected, creating five new jobs. Product and service development as well as recruiting carried out during the project improved Puistos potential of going international. However, revenue goals set for the internationalisation process were not reached. Company development continues after the project, and by following the strategic phases defined during it, objectives of going international can be achieved.