Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A70821

Hankkeen nimi: Vauvaa tuudittavan patjan kaupallistaminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 22.4.2015 ja päättyy 30.3.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: FAMILINGS OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2626348-2

Jakeluosoite: Taavetti Laitisen katu 7 a 14

Puhelinnumero: +358 40 830 1939

Postinumero: 00300

Postitoimipaikka: HELSINKI

WWW-osoite: www.familings.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Sissala Hanna

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: hanna.sissala(at)familings.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 40 830 1939

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeen tavoitteena on kaupallistaa vauvaa tuudittava patja. Osana projektia tuotetta ja sen tuotantotapaa hiotaan siten, että hinta ja ominaisuudet saadaan suurelle kohdeyleisölle sopiviksi. Tavoitteena on myös perehtyä Saksan ja Englannin markkinaan siten, että myynnin aloittaminen projektin aikana/jälkeen on mahdollista vähintään toisessa näistä maista.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 57 630

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 40 818

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 57 630

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 40 818

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Päijät-Häme

Seutukunnat: Lahden

Kunnat: Asikkala

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Naavatie 13

Postinumero: 17200

Postitoimipaikka: VÄÄKSY

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 4.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Tällä hetkellä yrityksessä on töissä kaksi naista ja yksi mies. Etsimme osaamiseltaan parhaita ihmisiä riippumatta sukupuolesta.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
xx
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
xx

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 8 9
Hankkeen tuloksena oleva tuote lisää perheiden hyvinvointia. Kun kaikki perheenjäsenet lepäävät riittävästi, se ehkäisee riitoja ja eroja ja parantaa näin lasten sosiaalista asemaa. Työpaikoilla tuottavuus lisääntyy, kun töissä käyvät perheenjäsenet saavat nukkua riittävästi myös pienvauva-aikana.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen aikana tuotettiin tuotteen 0-sarja ja tuotteen testierä. Testierän perusteella tuotteesta tehdään sarjatuotannollinen versio. Lisäksi asiakaspalvelu- ja logistiikkaprosesseja kehitetään ja automatisoidaan saatujen kokemusten perusteella. Tuote sai hankkeen aikana ja ansiosta enemmän julkisuutta kuin mitä alun perin tavoiteltiin, minkä ansiosta kysyntää on jo tällä hetkellä eri puolella maapalloa.