Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A70970

Hankkeen nimi: Bokfix maskiner och webb

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 10.8.2015 ja päättyy 10.8.2016

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: AB BOKBINDERI - KIRJANSITOMO BOKFIX OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2676969-4

Jakeluosoite: Hembackavägen 21 b

Puhelinnumero: +358 505837398

Postinumero: 65230

Postitoimipaikka: VAASA

WWW-osoite: www.bokfix.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Sandås Gallina

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: VD

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: gallina(at)bokfix.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 505837398

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Anskaffning av maskiner för effektivering av verksamheten samt utveckling av försäljningskanaler.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 8 500

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 8 498

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 8 500

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 8 498

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjanmaa

Seutukunnat: Vaasan

Kunnat: Vaasa

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Hembackavägen 21 b

Postinumero: 65230

Postitoimipaikka: VAASA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joista naisten perustamia 1.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Nya maskiner är lättare och tillgången till produkterna blir lättare.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
maskinerna anpassas till den person som använder dem
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
jämställdhet mellan könen främjas indirekt genom att de nya maskinerna är lättare och kräver mindre styrka samt genom att tillgången till produkten ökar för alla grupper men är inte projektets huvudsakliga mål.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 2 2
Nya maskinerna energisnålare. Mindre el-förbrukning.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 5 2
Mindre slöseri med material med nya maskiner pga. större precision. Färre transporter av material.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 2 1
Försäljning via webben medför mindre enskild trafik till försäljningspunkten och använder logistikföretag med effektiv logistik (posten). Mindre utsläpp.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 3 3
Flerspråkig webbshop.
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Projektet inleddes på hösten 2015 då planeringen av webbshoppen inleddes samt anbud begärdes för både maskiner och webbshop. I oktober-november anlände och installerades de nya maskinerna. Utbildning erhölls samtidigt och produktionen kunde inledas redan på senhösten 2015. Webbshoppen skräddarsyddes av underleverantören under hösten och vintern 2015 - 2016 i samråd med beställarna och i enlighet med den specifikation som hade utformats i samband med offertförfrågan. Bilder och texter levererades på våren 2016 och uppdateras av beställaren kontinuerligt. Webbshoppen var klar i mars 2016. Den togs i bruk i april 2016 och har fungerat smidigt sedan dess.