Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A70989

Hankkeen nimi: Mad Professor Amplification vienti 2016

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 2.7.2015 ja päättyy 31.12.2016

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: MAD PROFESSOR AMPLIFICATION OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2064027-5

Jakeluosoite: Kauppakuja 2

Puhelinnumero: +358 400400011

Postinumero: 14200

Postitoimipaikka: TURENKI

WWW-osoite: www.mpamp.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Koski Harri

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: info(at)mpamp.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 400400011

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Mad Professor Amplification Oy:n viennin kasvattaminen. Teemme selvityksen kaikilla merkittävillä markkina-alueilla että miten tehostamme kauppaa siellä. Selvitämme myös tehokkaimmat tavat hoitaa markkinointia ja kaupankäyntiä.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 38 900

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 30 913

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 38 900

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 30 913

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Kanta-Häme

Seutukunnat: Hämeenlinnan

Kunnat: Janakkala

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kauppakuja 2

Postinumero: 14200

Postitoimipaikka: TURENKI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Etsitään vain parasta henkilöä, sukupuolella ei ole väliä.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Etsitään vain parasta henkilöä, sukupuolella ei ole väliä.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Kyllä
Tälla miesvaltaisella alalla naissukupuoli olisi vain etu

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 1 0
Huomioimme aina ekologisuuden tuotteissa ja pakkauksissa.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 2 4
Mahdollistaa muiden alan yrittäjien tulon markkinoille meidän vanavedessä
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 2 2
Kehitämme alihankinta palveluja
Liikkuminen ja logistiikka -3 -3
Kehitämme logistiikaa tehokkammaksi.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 2 2
Hyvä soundi = parempi mieli
Tasa-arvon edistäminen 1 1
Tuemme naisten asemaa musiikkiteollisuudessa.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 2 2
Musiikki on maailman yleiskieli ja laitteita myydä ihan kaikkialle.
Kulttuuriympäristö 6 6
Näitä käytetään musiikkikulttuurin luomiseen.
Ympäristöosaaminen 0 0
Olemme hyvin ympäristötietoisia jo nyt.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen tarkoituksena oli kehittää, ja etsiä uusia markkinakanavia kansainvälisen kaupan vahvistamiseksi ja lisäämiseksi. Hankkeen aikana selvitimme esim mahdollisuutta myydä suoraan kauppiaille perinteisen maahantuojakuvion sijasta ja teimme tämän analyysin Englannin markkinoilla, jossa meillä ollut hieman vaikeuksia saavuttaa myyntitavoitteet. Muutaman markkinaselvityksen ja Englanninmatkan jälkeen olimme valmiit kokeilemaan uudenlaista myyntistrategiaa Englannissa ja tarjosimme uutta myyntikanavaa ja logistiikkaratkaisua englantilaisille kauppiaille. Meillä oli mukana sekä vanhoja että meille uusia kauppiaita. Tulokset olivat todella hyvät, ensimmäisellä vuosineljänneksellä olimme myyneet jo enemmän kuin koko edellisen vuonna yhteensä. Tätä strategiaa olemme vain vahvistaneet Englannissa. Venäjän markkinoille menimme uudella tavalla, otimme markkinoinnin omaan haltuun Venäjän sosiaalisessa mediassa ja vaihdoimme jakelijoita. Myynti onkin lähtenyt kasv?uun siellä. USA:ssa maahantuoja vaihtui ja samalla myös myyntistrategiaa muokattiin, siellä kasvu ollut hyvää. Kiinan markkinat on selvitetty monipuolisesti ja varsinainen työ siellä alkamassa.