Hankekoodi: A71123
Hankkeen nimi: OURA hyvinvointisormuksen volyymituotannon ylösajon investoinnit ja kehittämistoimenpiteet sekä markkinoille tulo
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 3.7.2015 ja päättyy 31.12.2016
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: OURA HEALTH OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2542776-4
Jakeluosoite: Elektroniikkatie 3
Puhelinnumero: +358503370663
Postinumero: 90590
Postitoimipaikka: OULU
WWW-osoite: Oulu
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Uusitalo Marjut
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Manager
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: marjut.uusitalo(at)ouraring.com
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358503370663
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Oura hyvinvointisormuksen myynti ja volyymituotanto alkavat marraskuussa 2015. Hankkeen tavoitteena on saada osittain katettua volyymituotannon ylösajon investointeja sekä materiaali- ja tuotantotehokkuuden kehittämistoimenpiteitä tuotannon käynnistyttyä. Lisäksi hankkeeseen sisältyy markkinoilletulon ja kansainvälistymisen kehittämistoimenpiteitä, kuten messuosallistumisia ja tuotteen lokalisointia. Hanke on laitettu vireille, jotta yritys saa kehittämänsä, jo paljon mielenkiintoa herättäneen tuotteen globaaleille markkinoille nopeassa aikataulussa. Hankkeen tuella tavoitellaan nopeaa kasvua ja jopa 95% vientiä.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 255 220
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 255 220
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 255 220
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 255 220
Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa
Seutukunnat: Oulun
Kunnat: Oulu
Jakeluosoite: Elektroniikkatie 3
Postinumero: 90590
Postitoimipaikka: OULU
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 3 | 3 |
Tuotannon ja materiaalitehokkuuden kehittäminen | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 4 | 4 |
Useita paikallisia yhteistyökumppaneita | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 6 | 2 |
Hyvinvointisormuksen tavoitteena on ihmisten hyvinvoinnin lisääminen hektisessä elinympäristössämme, jossa palautumiselle ja aktiivisuuden sekä levon tasapainolle annetaan liian vähän huomiota. Hyvinvointisormuksen avulla ihmiset oppivat kuuntelemaan kehoaan paremmin ja tekemään pieniä muutoksia. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
OURA hyvinvointisormuksen tuotanto alkoi loppuvuodesta 2015. Hankkeen tavoitteena oli saada osittain katettua volyymituotannon ylösajon investointeja sekä materiaali- ja tuotantotehokkuuden kehittämistoimenpiteitä tuotannon käynnistyttyä. Ja tässä onnistuimme ja olemme nyt valmiita skaalaamaan tuotantoa ja vastaamaan suureenkin kansainväliseen kysyntään. Tuki oli erittäin tärkeää huomioiden se, että pienen aloittavan yrityksen kassaa sitoutuuu merkittävästi etupainotteisesti tuotantoon. Lisäksi hankkeeseen sisältyi markkinoilletulon ja kansainvälistymisen kehittämistoimenpiteitä, kuten messuosallistumisia. Tavoittelimme näkyvyyttä jo etukäteen paljon mielenkiintoa herättäneen tuotteen saattamiseksi kansainvälisille markkinoille nopeassa aikataulussa. Hankkeen tuella tavoittelimme jopa 95% vientiä ja siinä onnistuimme. Mielenkiinnolla suuntaamme kohti tulevaa ja kansainvälistä kasvua.