Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A71139

Hankkeen nimi: DigiNyt

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 7.10.2015 ja päättyy 30.6.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: MAINOSTOIMISTO PRECIS OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 0914587-1

Jakeluosoite: Viipurintie 4 A

Puhelinnumero: +358 3644630

Postinumero: 13210

Postitoimipaikka: HÄMEENLINNA

WWW-osoite: www.precis.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Pietilä Timo

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: timo.pietila(at)precis.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 400477168

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeen aikana tavoitteenamme on Selvittää ja kartoittaa digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet ja hyödyt markkinointi-, viestintä- ja konsultointipalvelujen tuottamisessa ja toimittamisessa pk-yrityksille Selvittää millaisia digitaalisia ratkaisuja/työkaluja on markkinoilla ja miten niitä voidaan hyödyntää Kehittää ja tuotteistaa nykyisiä ja uusia palvelujamme Kehittää liiketoiminta- ja ansainta- ja kumppanimalliamme Suunnitella ja kehittää/hankkia Precikselle sopivat digitaaliset ratkaisut (proto) Testata ja pilotoida valittuja ratkaisuja omassa sekä asiakastyössä (pilotti)

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 27 630

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 7 725

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 27 630

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 7 725

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Kanta-Häme

Seutukunnat: Hämeenlinnan

Kunnat: Hämeenlinna

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Viipurintie 4A

Postinumero: 13210

Postitoimipaikka: HÄMEENLINNA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei relevantti hankkeen kannalta
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Ei relevantti hankkeen kannalta
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei relevantti hankkeen kannalta

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys -10 -10
Digitalisaatio kyllä on ekologista
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 8 8
Kyllä ja näiden palvelujen tuottaminen verkon yli digitaalisesti
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Digitalisaatio vähentää tarvetta mennä itse paikan päälle.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen avulla Mainostoimisto Precis Oy pystyi vahvistamaan osaamistaan digitalisoituvassa markkinointiviestintäympäristössä. Precisin fokus on edelleen sisällöntuotannossa, mutta emme voi tuottaa toimivaa sisältöä ymmärtämättä digitaalisten työkalujen toimintaa ja luonnetta. Tämä hanke auttoi meitä niin, että nyt voimme auttaa myös asiakkaitamme digitalisoimaan markkinointiviestintäänsä entistä tehokkaammin.