Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A71359

Hankkeen nimi: PAL Finland yrityskehitys ja kansainvälistyminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 28.10.2015 ja päättyy 30.4.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: PAL FINLAND OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2624107-2

Jakeluosoite: Kirkkokatu 33 B 21

Puhelinnumero: 040-8343690

Postinumero: 70100

Postitoimipaikka: KUOPIO

WWW-osoite: www.palfinland.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Vartiainen Ilkka

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: ilkka.vartiainen(at)palfinland.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 405611801

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Pal Finland Oy:n kansainvälisyyden osaamisen ja organisaation kehittäminen. Vientimarkkinoitten kartoittaminen ja vientisuunnitelman päivittäminen. Yrityksen kansainvälistymisvalmiuksien kehittäminen. Albio-tuotteen vientiin liittyvien asiakas- ja markkinavaatimuksien selvittäminen. Lopputuloksena on PAL Finland Oy:n päivitetty vientistrategia ja yrityksen sekä tuotteen valmius kansainväliseen liiketoimintaan.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 100 870

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 51 164

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 100 870

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 73 186

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Savo

Seutukunnat: Kuopion

Kunnat: Kuopio

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kirkkokatu 33 B 21

Postinumero: 70100

Postitoimipaikka: KUOPIO

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 10, joihin työllistyvät naiset 5

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Hankkeella ei vaikutusta sukupuolinäkökulmaan
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Hankkeella ei vaikutusta sukupuolinäkökulmaan
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeella ei vaikutusta sukupuolinäkökulmaan

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Projektin tavoitteena oli PAL Finland Oy:n kansainvälisyyden osaamisen ja organisaation kehittäminen. Vientimarkkinoitten kartoittaminen ja vientisuunnitelman päivittäminen. Yrityksen kansainvälistymisvalmiuksien kehittäminen. Albio-tuotteen vientiin liittyvien asiakas- ja markkinavaatimuksien selvittäminen. Projekti toteutettiin PAL Finlandin henkilöstön toimesta. Projektin aikana yhtiö rakensi itselleen verkoston loppukäyttäjäorganisaatioista, jälleenmyyjistä ja ensihoidon palvelun tuottamisesta vastuussa olevista organisaatioista. Tämä toteutettiin henkilökohtaisilla kontakteilla, joita solmittiin mm. alan messutapahtumissa ja konferensseissa. Kohdemarkkinoitten alueellisten asiakastarpeitten ja regulaatioiden selvittäminen toteutui henkilökohtaisilla keskusteluilla solmittujen kontaktien kautta. Samoin voitiin varmistaa tuotteen sopivuus kohdemarkkinoille. Kansainvälisiä verkostoja saatiin laajennetuksi/syvennetyksi ennen kaikkea Euroopassa ja uusia maantieteellisiä alueita lisättiin eri puolille maailmaa