Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A71399

Hankkeen nimi: Murean 2.0 älykalustekonseptin kehittäminen ja liiketoimintamallin validointi globaaleille markkinoille

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 11.12.2015 ja päättyy 31.7.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: ARTOME OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2775902-5

Jakeluosoite: Paimenkuja 5

Puhelinnumero: +358 405291821

Postinumero: 18100

Postitoimipaikka: HEINOLA

WWW-osoite: www.artome.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Parikka Toni

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: toni(at)artome.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 405291821

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Kehittää ja markkinoida globaalisti ja kannattavasti ratkaisuja joissa nykyaikaisinta audiovisuaalista tekniikkaa yhdistetään konseptoituihin kaluste-ja sisustusratkaisuhin. Konseptilla yhdistetään innovatiivisesti kaksi toimialaa, viihde-elektroniikka ja tilojen kalustaminen/sisustaminen.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 120 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 120 000

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 120 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 120 000

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Päijät-Häme

Seutukunnat: Lahden

Kunnat: Heinola

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Paimenkuja 5

Postinumero: 18100

Postitoimipaikka: HEINOLA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 6, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 4.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei tarvetta, sukupuoliasioilla ei merkitystä hankkeessa, vaan osaavilla ihmisillä sukupuoleen katsomatta
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
sukupuoli ei ole kriteeri hankkeessa
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
päätavoite on kansainvälistyminen

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 2 3
materiaalivalinnat tuotteissa pyritään tekemään kestävän kehityksen periaatteilla
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 8 8
Laadukkaat materiaalit ja tuotteet
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 4 7
Yhtiön muutto Heinolaan ja kumppaneiden käyttäminen
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 2 5
Elämystekniikkaa hyödyntäen
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 5 10
Yrityksen perusarvona Hyvää fiilis ja Arvostus, tuotteissa ja palveluissa hyvää oloa tuottava elämystekniikka ja mielihyvää tuottavia sisustus- ja tuoteratkaisuja.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Artome älykalustekonseptin kehittäminen integroimalla viimeisintä tekniikkaa huonekaluihin ja luomalla vähittäiskaupan esillepanokonsepti . Liiketoimintastrategian rakentaminen ja toiminnan resursointi. Kotimaan jakelukanavien kartoitus ja rakentaminen sekä vientimarkkinoiden ja yhteistyökumppaneiden kartoitus Euroopassa.