Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A71476

Hankkeen nimi: Vientimaiden ja asiakaskontaktien kartoittaminen Viennin markkinointi Tuotteen ja tuotannon kehitys IPR-suojauksen laajentaminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 20.11.2015 ja päättyy 28.2.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: MEDRIAN OYPIETARINEN RIITTA HELENA

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2602751-9

Jakeluosoite: Jukolankatu 18

Puhelinnumero: +358503000823

Postinumero: 80160

Postitoimipaikka: JOENSUU

WWW-osoite: www.medrian.fi; www.helpie.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Pietarinen Riitta

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Hallituksen pj.

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: riitta.pietarinen(at)medrian.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358505468733

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Kansainväliseen kasvuun ja vahvaan vientiin panostaminen. Pohjoismaiden, Euroopan ja USA:n markkina-/ kysyntätarpeen tyydyttämiseksi tarvitaan uudet tuotantomuotit . Näillä pystymme takaamaan tuotteen saatavuuden ja varmat toimitusaikataulut.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 164 070

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 141 592

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 164 070

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 141 592

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Karjala

Seutukunnat: Joensuun

Kunnat: Joensuu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kirkkokatu 31 B 12

Postinumero: 80100

Postitoimipaikka: JOENSUU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 2

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
On todettu, että hankkeen myötä molempia sukupuolia voidaan työllistää.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Tehtäviin valitaan niihin parhaiten kykenevät henkilöt tehtävien vaatimusten mukaisesti.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Yrityksen kilpailukyvyn parantaminen ja vastaaminen uusien asiakkaiden tarpeeseen.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Medrian Oy on saanut tuotteen HELPie kaikki koot, oikea ja vasen puoli, värikoodattuna valmiiksi. Tuotantomuotit ovat valmiit suureen tuotantoon. Tuote on suojattu laajalti ympäri maailmaa kattavalla kymmenen eri kohdan patentilla ja EU mallisuojalla. Markkinointimateriaali on valmis Suomen ja Englannin kielisinä. Markkinointimahdollisuuksia on kartoitettu ympäri maailman ja ensimmäisiä toimituksia on Suomen lisäksi toimitettu noin 20 maahan. Neuvotteluja on käynnissä kansainvälisten jakelijoiden kanssa. Kotimaan markkinointi on kartoitettu, sekä käynnistetty markkinoiden vaatimat toimenpiteet tuotteen lanseeraukseen.