Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A71512

Hankkeen nimi: Kehittämishanke 2016-2017

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 8.2.2016 ja päättyy 31.5.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: LAHDEN GRAAFINEN OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2640417-7

Jakeluosoite: Siltamäenkatu 33

Puhelinnumero: +35855400

Postinumero: 15300

Postitoimipaikka: LAHTI

WWW-osoite: www.lahdengraafinen.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Nykänen Timo

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Koulutussuhde

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: tejnykanen(at)gmail.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358438242266

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Edellytysten rakentaminen strategisten tavoitteiden saavuttamiseksi.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 62 500

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 62 500

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 62 500

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 62 500

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Päijät-Häme

Seutukunnat: Lahden

Kunnat: Lahti

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Siltamäenkatu 33

Postinumero: 15300

Postitoimipaikka: LAHTI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 4, joihin työllistyvät naiset 3

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 2.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Tehdään tarvittaessa
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Tarkoitus on lisätä naistyöpaikkoja ja siten tasapainottaa nykyistä sukupuolijakaumaa.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Se ei ole päätavoite, mutta on otettu huomioon

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 5 3
Työympäristön kehittäminen osana kokonaisvaltaista johtamista
Tasa-arvon edistäminen 5 3
Naistyöpaikkojen lisäys
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Lahden Graafinen toteutti laaja-alaisen liiketoiminnan kehittämishankkeen 2016-2017, jossa keskityttiin varmistamaan kasvutavoitteiden saavuttaminen nopeasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Lahden Graafinen on parantanut merkittävästi kapasiteettiaan ja toimitusvarmuuttaan sekä profiloitunut erityisesti laadukkaimpien painopintojen valmistajaksi. Lahden Graafinen toimii selkeästi alihankkijan roolissa ja rakentaa asiakkaidensa kanssa luottamuksellisen kumppanuussuhteen eikä kilpaile niiden kanssa brändeistä - Lahden Graafinen tuottaa asiakkailleen lisäarvoa toimittamalla tuotteita ja palveluja, joilla sen asiakkaat voivat kehittää omaa liiketoimintaansa ja parantaa lopputuotteidensa laatua.