Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A71573

Hankkeen nimi: Kivat-brändin kuluttajille suunnatun kaupankäynnin edellytyksien luominen ja aloitus pilottina Suomi + Ruotsi/Tanska

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.2.2016 ja päättyy 1.4.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: AGTUVI KY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 0153199-7

Jakeluosoite: Kursonkatu 4

Puhelinnumero: +358 3890225

Postinumero: 33840

Postitoimipaikka: TAMPERE

WWW-osoite: www.kivat.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Puskala Krista

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: projektipäällikkö

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: krista.puskala(at)agtuvi.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 409004975

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tulevaisuudessa kohderyhmän verkosta ostaminen lisääntyy sekä Suomessa että kansainvälisesti, ja Agtuvi näkee tämän tavan toisena jakelukanavana perinteisen erikois- ja tavaratalojakelun rinnalla. Verkkoliiketoiminta on toiminnoiltaan Agtuville uusi liiketoiminnan alue, joka vaatii onnistuakseen uuden oppimista sekä osaamista sekä lisäresursseja oman henkilöstön rinnalle, jota haettavan projektin turvin suunnitellaan ja pilotoidaan. Tavoitteet: Luoda, suunnitella ja pilotoida maittain skaalautuva verkkoliiketoiminnan malli. ¿ Rakentaa käytännön tason sosiaalisen median hyödyntämisen ja kohderyhmän tavoittamisen suunnitelma 2016-2017 Suomi, Ruotsi/Tanska. ¿ Kerätä tietoa ja kokemusta ruotsalaisten ja tanskalaisten kohderyhmän asiakkaiden kulutustottumuksista ja ostokäyttäytymisestä

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 42 800

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 23 060

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 42 800

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 23 060

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Tampereen

Kunnat: Tampere

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kursonkatu 4

Postinumero: 33840

Postitoimipaikka: TAMPERE

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Hanke ei ole sukupuolisidonnainen
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Hanke ei ole sukupuolisidonnainen
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hanke ei ole sukupuolisidonnainen

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Agtuvi on hankkeen myötä onnistunut kehittämään ja kasvattamaan verkkoliiketoimintaansa. Konkreettisena esimerkkinä tästä on verkkokaupan avaaminen Ruotsiin. Hanke nosti yrityksen osaamisen uudelle tasolle liittyen sosiaalisen median hyödyntämiseen ja kaupallistamiseen. Yritys on onnistunut entistä paremmin ja näkyvämmin profiloitumaan kuluttajabrändiksi. Verkkokaupan visuaalinen ja tekninen uudistus ovat edesauttaneet verkkokaupan kasvua ja mahdollistaneet laajentumisen Ruotsin markkinoille.