Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72103

Hankkeen nimi: Terveyspelin kehitys, "Metsäretki"

Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen

Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 26.5.2016 ja päättyy 30.9.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: CAFFEINE OVERDOSE OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2629083-5

Jakeluosoite: Tehdaskatu 10

Puhelinnumero: +358 050 5626324

Postinumero: 70620

Postitoimipaikka: KUOPIO

WWW-osoite: http://caffeineoverdose.fi/

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Naamanka Iiro

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: talouspäällikkö

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: Iiro(at)cafo.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 050 5626324

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tavoitteena kehittää omia liikkeellä ohjattavia terveyspelejä valmiiksi tuotteiksi. Tämän jälkeen aloitetaan myynti vanhusten kuntoutusta tarjoaville yrityksille. Tavoitteena pelillistää vanhusten kuntoutus ja tehdä siitä hauskaa!

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 16 770

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 12 520

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 16 770

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 12 520

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Savo

Seutukunnat: Kuopion

Kunnat: Kuopio

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Tehdaskatu 10

Postinumero: 70620

Postitoimipaikka: KUOPIO

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Hankkeessa huomioidaan sukupuolten väliset erot ja kiinnostuksen kohteet ja huomioidaan ne kehitettäessä pelit erikseen mummoille ja papoille.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Huomioidaan sukupuolten erot siinä, mitä peliltä haluavat.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei, mutta tarjota innostava kuntoutuskokemus sukupuolesta riippumatta.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 10 8
Vanhusten kuntoutus
Tasa-arvon edistäminen 4 2
Mummoille ja papoille omat kohdennetut pelinsä
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 7 5
Vanhusten hyvinvoinnin huomiointi
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen tarkoituksena oli luoda laite, jonka avulla vanhukset voivat harrastaa liikuntaa ja virkeytyä . Tämä vetreyttää vanhuksia ja pitää heidät kauemmin paremmassa kunnossa, eli pysyvät kotona pidempään. Hankkeen toteuttaminen aloitettiin ohjelman ohjelmoinnilla Kinectille ja Unity-pelimoottorille. Kehitimme yhden pelin ja veimme sen testattavaksi ja päätimme muokata konseptia, että järjestelmä muodostuu monesta eri pelistä yhden sijaan. Päätimme laajentaa järjestelmää lisäämällä pelejä ja sopii erillaisille vanhuksille sekä paljon enemmän erilaisia liikunnallisia liikeitä.