Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72147

Hankkeen nimi: Palvelutarjooman laajentaminen

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 11.7.2016 ja päättyy 30.9.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: EUROPEAN RESEARCH CENTER FOR ART OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2764358-3

Jakeluosoite: Parantolantie 24

Puhelinnumero: +358 400 248083

Postinumero: 40930

Postitoimipaikka: KINKOMAA

WWW-osoite: www.recenart.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Sneck Seppo

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: hpj

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: seppo.sneck(at)largocapital.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358400643803

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Yhtiö laajentaa taideteosten tieteellisiä analyysipalveluitaan saadakseen uusia asiakassegmenttejä Euroopan saksankielisellä alueella ja Pohjoismaissa sekä saadakseen ensimmäiset jatkuvat yhteisöasiakkuudet Isossa Britanniassa ja Ranskassa.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 33 330

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 30 666

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 33 330

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 30 666

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Jyväskylän

Kunnat: Muurame

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Vitapolis, Parantolantie

Postinumero: 40930

Postitoimipaikka: KINKOMAA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 2

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 2.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei tarvetta. Hanke sukupuolineutraali.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Ei tarvetta. Hanke sukupuolineutraali.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei tarvetta. Hanke sukupuolineutraali.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Taideteostutkimuspalveluja tarjoava RECENART Oy sai ELY:n kehittämisavustusta, jota käytettiin markkinatutkimusta tekevän asiantuntijan palkkaamiseen ja matkoihin. Hankkeen aikana tehtiin markkinatutkimusta Euroopassa ja Suomessa. RECENART osallistui taidemarkkinoilla toimivien ja viranomaistahojen järjestämiin seminaareihin sekä taidemessuille Iso-Britanniassa, Saksassa, Ruotsissa, Hollannissa ja Suomessa. Lisäksi rakennettiin verkostoja Euroopassa haastattelemalla mm. rahoituslaitosten (art lending) ja vakuutusyhtiöiden (art securing/insuring) avainhenkilöitä. Hankkeen aikana selvitettiin, millaisilla taidetutkimustuotteilla on kysyntää taidemarkkinoilla, viranomaistaholla, vakuutus- ja rahoitusmarkkinoilla sekä museoiden ja yksityiskerääjien taholla. Hankkeen aikana saatu tieto ja luodut verkostot auttavat yritystä jatkossa tunnistamaan asiakkaiden tarpeita aiempaa paremmin, tarjoamaan oikeanlaisia tuotteita eri kohderyhmille sekä löytämään uusia asiakkaita. Hanke on lisännyt myös yrityksen tunnettuutta taidemarkkinoilla.