Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72148

Hankkeen nimi: KinoVR

Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen

Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 27.5.2016 ja päättyy 31.12.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: KINONIKINONI

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2376009-6

Jakeluosoite: Yrttipellontie 1 D

Puhelinnumero: +358440235121

Postinumero: 90230

Postitoimipaikka: OULU

WWW-osoite: www.kinoni.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Gröhn Sami

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: sami(at)kinoni.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358440235121

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa toteutetaan ohjelmisto joka mahdollistaa älypuhelimen käyttämisen virtuaalitodellisuussilmikkona. Ohjelmiston avulla voidaan korvata erillinen silmikko jonka hinta on 800-1000 euroa.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 22 700

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 18 285

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 22 700

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 18 285

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pohjois-Pohjanmaa

Seutukunnat: Oulun

Kunnat: Oulu

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Yrttipellontie 1 D

Postinumero: 90230

Postitoimipaikka: OULU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Hankkeessa ei ole tehty lainkaan toimintaympäristön analyysia koska se ei kuulu hankkeen tavoitteisiin.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeessa palkattavat henkilöt valitaan osaamisen, ei sukupuolen perusteella. Koska valtaosa ohjelmisto-osaajista on miehiä on todennäköistä että myös palkattavat henkilöt ovat miehiä.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite selitetty toisaalla hakemuksessa.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 3
Toteutettava ohjelmistotuote korvaa fyysisen tuotteen jonka materiaalikulut ovat merkittävät.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Tuotteen valmistus ei aiheuta päästöjä.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Tuotteen valmistus ei aiheuta päästöjä eikä vaikuta luontoon.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Tuotteen valmistus ei aiheuta päästöjä eikä vaikuta luontoon.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Tuotteen valmistus ei aiheuta päästöjä eikä vaikuta luontoon.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 3
Toteutettava ohjelmistotuote korvaa fyysisen tuotteen joka lopulta päätyy jätteeksi.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Ohjelmistotuote ei suoranaisesti tarvitse energiaa.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Ei käytetä paikallisia toimijoita.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 6 3
Kehitetään uusi ohjelmistotuote.
Liikkuminen ja logistiikka 0 1
Toteutettava ohjelmistotuote korvaa fyysisen tuotteen. Sen myynnin vähetessä myös tarvittava logistiikka vähenee.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 3 0
Toteutettava tuote korvaa kalliin laitteen ja antaa useammalle mahdollisuuden kokea virtuaalitodellisuus.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Tuote soveltuu sekä miehille että naisille.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 3 0
Antaa vähävaraisimmille mahdollisuuden kokea sama elämys 800 euroa edullisemmin.
Kulttuuriympäristö 0 2
Eräs virtuaalitodellisuuden suosituimmista käyttökohteista on virtuaalimatkailu joka edistää vieraisiin kulttuureihin tutustumista.
Ympäristöosaaminen 0 0
Ohjelmistotuote ei vaikuta ympäristöosaamiseen.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa toteutettiin virtuaalitodellisuussovellus Android-laitteille. Sovellus mahdollistaa Android-laitteen käyttämisen virtuaalitodellisuussilmikkona PC-tietokoneelle.