Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72328

Hankkeen nimi: Vannekomponentit Ruotsiin.

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 2.11.2016 ja päättyy 31.7.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: WHEEL FACTORY OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2732813-7

Jakeluosoite: Koivistontie 4

Puhelinnumero: +358 407409070

Postinumero: 21140

Postitoimipaikka: RYMÄTTYLÄ

WWW-osoite: www.wheelfactory.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Lehtiranta Jarno

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Hallituksen PJ

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: sales(at)wheelfactory.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 407409070

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Moottoripyörien pinnavannekomponenttien ja valmiiden vanteiden valmistus ja myynti Ruotsiin.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 36 050

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 24 413

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 36 050

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 24 413

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Varsinais-Suomi

Seutukunnat: Turun

Kunnat: Naantali

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Koivistontie 4

Postinumero: 21140

Postitoimipaikka: RYMÄTTYLÄ

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 3, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Asiantuntijoita ei ole käytetty analyysin tekemiseen.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Työn suorittamisessa ei ole merkitystä sukupuolella. Molemmilla on samanarvoiset mahdollisuudet suoriutua työtehtävistä. Kaikilla sukupuolilla on mahdollisuus osallistua yrityksen kehittämiseen ja oikeutettuja yhtäläiseen palkkaan.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Päätavoite ei ole tasa-arvon edistäminen, vaan tavoitteena antaa kaikille yhtenevät mahdollisuudet.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 8 8
Kaikki jätteet eritellään ja kierrätetään
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 10 10
Pahvit ja metalliromu uusio käyttöön
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 5 4
Pyrimme hyödyntämään lähialueen palveluja.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 6 4
Tuotanto keskittynyt yhteen paikkaan. Ja lähetykset pyritään keskittämään.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 3 3
Ihmisten työllistäminen ja sitä kautta uusien innovaatioiden toteuttaminen
Tasa-arvon edistäminen 4 4
Työllistämisessä vähemmistöön kuuluvat huomioidaan ja pyritään näkökulma pitämään innovaatioita edistävänä.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Tavoitteena laajentaa tuotteiden menekkiä Ruotsin kautta kaikkiin Pohjoismaihin ja osallistua Ruotsin moottoripyörämessuille. Suunnitelma kuitenkin muuttui ja sovittiin tapaamisia Italiaan suureen moottoripyörätapahtumaan ja päästiin neuvottelemaan suoraan mahdollisten yritysasiakkaiden kanssa. Tässä säästettiin kustannuksissa, kun ei tarvinnut osallistua messuille omalla osastolla. Saatiin Italian messuilta hyviä uusia kontakteja ja näkyvyyttä maailmanlaajuisesti. Saimme tuotteisiin myös muutos ideoita ja niihin onnistuneita testaustuloksia. Venäjälle saatiin heti vientiä, mutta muihin maihin on vielä neuvottelut kesken, koska heillä on toiminnassa vielä vanhat tavarantoimittajat.