Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72396

Hankkeen nimi: USA:n markkinatutkimus klapikoneille ja messut

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 14.12.2016 ja päättyy 31.12.2017

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: AGROMASTER OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 1110214-1

Jakeluosoite: Teollisuustie 8

Puhelinnumero: +358 20

Postinumero: 54710

Postitoimipaikka: LEMI

WWW-osoite: www.agromaster.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Salomaa Pasi

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: pasi.salomaa(at)agromaster.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 503099974

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Tavoite on saada selvyys USA:n itäosien polttopuu ja klapikonemarkkinoista. Luoda verkosto vientiä varten. Luoda tunnettavuutta tuotteille. Toimenpiteet. Paikallisiin olosuhteiden, markkinan ja toimintakulttuurin selvittäminen kontaktien avulla paikanpäällä. Osallistuminen alan messuille vähintään kolmekertaa kauden aikana.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 48 710

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 19 719

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 48 710

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 19 719

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Etelä-Karjala

Seutukunnat: Lappeenrannan

Kunnat: Lemi

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Teollisuustie 8

Postinumero: 54710

Postitoimipaikka: LEMI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Hanke on sinäsä tasa-arvoinen eikä ota kantaa henkilöön.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Hanke on sinäsä tasa-arvoinen eikä ota kantaa henkilöön.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hankkeen päätavoite on viennin edistäminen

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa keskityttiin tutkimaan pääsasiassa Pensylvanian, Vermountin , New Yorkin,Mainen ja New Hampshiren osavaltiota. Lisäksi luotiin mahdollisuus edetä Michiganin puolelle. Hankkeen aikana osallistuttiin kolmille messkuille.Ensimmäiset olivat Loggers Plus Expo Pensylvaniassa 22-24.4.2017 Toiset olivat Northeastern Forest Products Equipment Expo Mainessa 19-20.5.2017 ja kolmannet Woodman's fiel day Boonvillessa 19-20.82017 Lisäksi toteutettiin yksi matka jossa selvitettiin paikallisia olosuhteita ja vierailtiin paikallisissa yrityksissä. Tuotteita kohtaan heräsi suuri kiinnostus mutta kaupallisesti tulokset jäivät vaatimattomiksi.