Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72434

Hankkeen nimi: Savutuvan Apaja - Kehittämishanke

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 30.8.2016 ja päättyy 30.3.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: SAVUTUVAN APAJA OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2760848-9

Jakeluosoite: Opinsaunankiuas 1

Puhelinnumero: +358 456525725

Postinumero: 40820

Postitoimipaikka: HAAPANIEMI

WWW-osoite: http://www.savutuvanapaja.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Ayala Jose

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Omistaja, Hpj

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: jose.ayala(at)savutuvanapaja.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 456525725

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hanken tavoitee on saada liiketoiminta kannattavaksi, jotta yritys pystyy tulevaisuudessa hoitamaan rahoitusvelvollisuutensa ja varmistamaan yrityksen jatkuvuuden ja kasvun. Tämä vaati yritykseltä etupainotteisia investointeja, uusia rekrytointeja sekä panostuksia myynnin kehittämiseen. Savutuvan Apajan tavoite on saavuttaa korkeatasoinen maine Jyväskylässä ja koko Keski-Suomessa tarjoamalla laadukkaita tuotteita sekä erinomaista asiakaspalvelua. Yritys parantaa palvelujaan mm. päivittämällä menut, panostamalla lähi- ja sesonkituotteisiin sekä kehittämällä palvelutarjontaa. Avainasemassa on myös uusasiakashankinta, jonka kautta haetaan kokonaan uusia asiakasryhmiä.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 58 640

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 47 672

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 58 640

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 47 672

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Keski-Suomi

Seutukunnat: Jyväskylän

Kunnat: Jyväskylä

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Opinsaunan Kiuas 1

Postinumero: 40820

Postitoimipaikka: HAAPANIEMI

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Ei koettu tarpeelliseksi
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Ei koettu tarpeelliseksi
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ei koettu tarpeelliseksi

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen avulla uudet yrittäjät pystyivät päivittämään yrityksen brändikuvan ja strategian vastaamaan tämänhetkistä kysyntää. Hanke auttoi hankkimaan ulkopuolisia palveluita yrityksen brändin uudistamiseen ja palkkaamaan avainhenkilöitä toteuttamaan tarvittavat muutokset prosesseissa ja toimintatavoissa, mikä mahdollisti tulevaisuuden kasvun.