Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72643

Hankkeen nimi: Lumetusjärjestelmä

Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen

Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 24.1.2017 ja päättyy 1.10.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: FROZEN INNOVATIONS OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2618554-1

Jakeluosoite: Rantapolku 3

Puhelinnumero: +358 405402146

Postinumero: 96900

Postitoimipaikka: SAARENKYLÄ

WWW-osoite: www.frozeninnovations.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Karjalainen Ari

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Vice President

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: ari.karjalainen(at)frozeninnovations.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 405402146

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa kehitetään lumirakenteiden lumetusjärjestelmää, jotta se olisi mahdollisimman tehokasta. Tavoitteena on nopeuttaa tuotantoa ja tehdä siitä suunnitelmallista sääoloista riippumatta. Toimenpiteissä korostuu tuotantometelmän määrittely, suunnittelu ja testaus. Tuloksena syntyy menetelmä, jolla pystytään toteuttamaan tehokkaasti ja suunnitelmallisesti lumi- ja jäärakenteita ulko- ja sisätiloissa.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 68 440

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 67 350

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 68 440

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 67 350

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Lappi

Seutukunnat: Rovaniemen

Kunnat: Rovaniemi

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Rantapolku 3

Postinumero: 96900

Postitoimipaikka: SAARENKYLÄ

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Hankkeessa on tehty testi Suvaus-koneella.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Hankkeen toiminta on sukupuolen suhteen neutraali.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Hanke ei ota kantaa sukupuolen tasa-arvoon.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeen tuloksena kehitettiin lumetusjärjestelmä, joka soveltuu erityisesti sisätilarakentamiseen, mutta sitä voidaan käyttää myös ulkona rakennettavissa lumirakennelmissa. Lisäksi kehitettiin kevytmuottijärjestelmä, joka on helposti ja tehokkaasti siirrettävissä kohteesta toiseen. Siirroissa huomoitiin myös mahdolliset ulkomaankohteet, jolloin kalusto siirretään tyypillisesti kontissa tai rekassa.