Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72704

Hankkeen nimi: Liiketoimintamallin kehittäminen siirtymällä kansainväliseen b to b kauppaan

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 9.3.2017 ja päättyy 31.1.2019

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: DAWN MATRIX OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 1541812-7

Jakeluosoite: Angajärventie 64

Puhelinnumero: +358 405928949

Postinumero: 99550

Postitoimipaikka: SODANKYLÄ

WWW-osoite: www.perditionsmouth.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Multamäki Tiinaliisa

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: projektipäällikkö

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: finance(at)dawnmatrix.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 405928949

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeen tavoitteena on laajentaa yhtiön liiketoimintaa pelilisensointiin ja sitä kautta yhtiön vientiliikevaihdon B-to-B osuutta. Kansainvälistymistä edesautetaan osallistumalla alan tärkeimmille messuille Euroopassa.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 24 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 23 565

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 24 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 23 565

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Lappi

Seutukunnat: Pohjois-Lapin

Kunnat: Sodankylä

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Angajärventie 64

Postinumero: 99550

Postitoimipaikka: ASKA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Yhtiön perustoimintamalli on sukupuolineutraali.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Yhtiön perustoimintamalli on sukupuolineutraali.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Yhtiön perustoimintamalli on sukupuolineutraali.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 2 2
Luovan alan elinkeinotoiminta vahvistuu.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 2
Pelilisensointi tuotteena.
Liikkuminen ja logistiikka 0 -2
Logistiikkaosaaminen kehittyy, vähemmällä liikuttelulla enemmän.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 2 4
Mahdollisuus luovaan ja mielekkääseen työhön kasvaa.
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 5 5
Ymmärrys eri kulttuureista kasvaa.
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Dawn Matrix Oy kehitti yhtiön lautapeliliiketoimintaa mittavalla Euroopan messukiertueella. Hankeaikana yhtiö osallistui 25 pelialan tapahtumaan, joissa oli yhteensä lähes 800 000 osallistujaa. Yhtiön tavoitteena oli kasvattaa b-to-b asiakasmäärää, vahvistaa asemaansa ei-englanninkielisillä markkinoilla ja kasvattaa Euroopan myyntiosuutta yhtiön liikevaihdossa. Kaksivuotisen hankkeen aikana yhtiö tuplasi b-to-b asiakkaiden määrän ja yli kolminkertaisti Euroopan myyntinsä. Uusina merkittävinä markkina-alueina tavoitettiin Saksa ja Espanja.