Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72734

Hankkeen nimi: Scandinavian Skin -menetelmän ja koko vientiprosessin kehittäminen.

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 22.3.2017 ja päättyy 31.3.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: SUOMEN HOITOLATUKKU TUONTI OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2068356-6

Jakeluosoite: Kalliorannantie 4

Puhelinnumero: +35822122200

Postinumero: 21310

Postitoimipaikka: VAHTO

WWW-osoite: www.skincandy.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kujala Harri

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: yrittäjä

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: harri(at)hoitolatukku.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 407434413

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Suomalaisten kauneudenhoitomenetelmien lanseeraaminen ja tunnetuksi tekeminen maailmalla, suomalaisen osaamisen vienti maailmalle kasvaen kannattavasti. Tuloksena hyvinvoiva yritys ja hyvinvoinnin levittäminen koko alueelle.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 47 500

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 47 500

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 47 500

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 47 500

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Varsinais-Suomi

Seutukunnat: Turun

Kunnat: Rusko

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Kalliorannantie 4

Postinumero: 21310

Postitoimipaikka: VAHTO

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 5

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Näin toimimme aina.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Vaikea saada miehiä.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Ks. edellinen

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Suomen Hoitolatukku Oy Scandinavian Skin kansainvälistämisen strategiatyössä selvitettiin perinpohjaisesti skandinaavisen, pohjoismaisiin raaka-aineisiin pohjaavan ja rohkean tuoteperheen mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla. Kilpailluilla markkinoilla on löydettävä omat kilpailuetunsa, joilla erottua kilpailijoista sekä saatava kuluttajat sitoutumaan tuotteisiin. Tässä pohjatyön huolellisuus on avainasemassa ja maailmanmarkkinoiden tuntemus pakollista. Huolellisen valmistelun tuloksena Hoitolatukku voi lähteä maltillisesti sekä suunnitelmallisesti kansainvälisille markkinoille, odottaen vahvaa osuuden nousua kohdennetulla markkinoinnilla sekä vastuullisella verkostoitumisella valituilta markkinoilta. Kustannustehokas valmistaminen, rohkea brändäys sekä ensiluokkaiset raaka-aineet luovat hyvät edellytykset onnistuneeseen markkinoillepääsyyn valituilla markkinoilla.