Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72740

Hankkeen nimi: ID BBN - Projekti G1000

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 6.4.2017 ja päättyy 31.1.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: IDEA DEVELOPMENT ID OY

Organisaatiotyyppi: Pieni yritys

Y-tunnus: 2496380-5

Jakeluosoite: Läntinen Rantakatu 3

Puhelinnumero: 0400216766

Postinumero: 20100

Postitoimipaikka: TURKU

WWW-osoite: idbbn.fi

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kruskopf Timo

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: timo.kruskopf(at)idbbn.fi

Yhteyshenkilön puhelinnumero: 0400216766

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

ID BBN on nopeampaa kasvua tavoitteleva markkinoinnin automaation asiantuntijayritys. Suurin osa asiakkaista on Suomesta. Kasvu vaatii vientiä. Onnistunut palveluvienti ICT alalla vaatii palvelujen tuotteistamista, sekä myyntiviestien ja -prosessin kiteyttämistä. Projektissa haastatellaan nykyisiä asiakkaita, parneriverkostoa ja Global1000 prospekteja. Projektin lopputulos on selkeät palvelupaketit, toimiva myynnin tukiverkosto, tehokas myynti ja skaalautuva sisäinen toiminta

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 50 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 43 713

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 50 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 43 713

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Varsinais-Suomi

Seutukunnat: Turun

Kunnat: Turku

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Läntinen Rantakatu 3

Postinumero: 20100

Postitoimipaikka: TURKU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 10, joihin työllistyvät naiset 4

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Tasa-arvo jo nyt hyvällä tasolla ja normaalia yrityskulttuuria
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Osa normaalia toimintapolitiikkaa
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Kansallinen, kulttuurillinen ja yrityspoliittinen eettinen periaate jo täyttää nämä vaatimukset

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 0 0
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 0 0
Tasa-arvon edistäminen 0 0
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 0 0
Kulttuuriympäristö 0 0
Ympäristöosaaminen 0 0

9 Loppuraportin tiivistelmä

Palveluviennin kehittämisessä ylivoimaisesti tärkeimmäksi havaittiin puuttellinen tuotekärki, joka toimii ovenavaajana täysin uusilla markkinoilla ja uusissa asiakkaissa. Kotimarkkinoilta lähdettäessä tukena ei ole enää tunnetut kotimaiset referenssit eikä verkostosuhteet. On löydettävä selkeä ainutlaatuinen erottava tekijä toiminnasta, jonka uudet asiakkat voisivat ostaa myös ulkomaiselta yritykseltä. ID BBN:n pohjoismaista laajentumista tukemassa oli olemassa olevat suhteet kollegatoimistoihin, joiden kautta saatiin vahvaa paikallistuntemusta ja kontakteja markkinoilta.