Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72822

Hankkeen nimi: Quhan kansainvälistyminen ja kasvu

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 10.5.2017 ja päättyy 31.10.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: QUHA OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2460142-5

Jakeluosoite: Pirkkalaistie 1

Puhelinnumero: 0400339655

Postinumero: 37100

Postitoimipaikka: NOKIA

WWW-osoite: http://www.quha.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kujanpää Jussi

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: jussi.kujanpaa(at)quha.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 50 351 5141

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Quhan tuotteiden markkinoiden laajentaminen uusille markkina-alueille sekä nykyisten markkina-alueiden vahvistaminen. Hanke koostuu markkinakartoituksesta sekä messuvierailuista mm. Aasiaan, Lähi-Itään, Yhdysvaltoihin sekä Australiaan. Hankkeen tuloksena luodaan ja vahvistetaan verkostoa näissä maissa ja siten lisätään yhtiön liikevaihtoa.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 24 195

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 24 195

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 24 195

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 24 195

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Pirkanmaa

Seutukunnat: Tampereen

Kunnat: Nokia

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Pirkkalaistie 1

Postinumero: 37100

Postitoimipaikka: NOKIA

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 1

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Kyllä
Tekemämme selvityksen perusteella hankkeen tuotos sopii kaikille ihmisille sukupuolesta riippumatta.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Kyllä
Tekemämme selvityksen perusteella hankkeen tuotos sopii kaikille ihmisille sukupuolesta riippumatta.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Tekemämme selvityksen perusteella hankkeen tuotos sopii kaikille ihmisille sukupuolesta riippumatta.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 6
Hankkeen tuotos edistää käyttäjien kommunikointikykyä, mikä vähentää fyysisen liikkuvuuden tarvetta. Tämä vähentää fossiilisten polttoaineiden tarvetta ja siten hiilidioksidipäästöjä.
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 5
Hankkeen tuotos edistää käyttäjien kommunikointikykyä, mikä vähentää fyysisen liikkuvuuden tarvetta. Tämä vähentää fossiilisten polttoaineiden tarvetta ja siten hiilidioksidipäästöjä.
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
Hankkeen tuotos edistää käyttäjien kommunikointikykyä, mikä vähentää fyysisen liikkuvuuden tarvetta. Tämä vähentää fossiilisten polttoaineiden tarvetta ja siten hiilidioksidipäästöjä.
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 4
Hankkeen tuotos edistää käyttäjien kommunikointikykyä, mikä vähentää fyysisen liikkuvuuden tarvetta. Tämä vähentää fossiilisten polttoaineiden tarvetta ja siten hiilidioksidipäästöjä.
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
Kysymys on epärelevantti hankkeen kannalta.
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
Kysymys on epärelevantti hankkeen kannalta.
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
Hankkeen tuotos edistää käyttäjien kommunikointikykyä, mikä vähentää fyysisen liikkuvuuden tarvetta. Tämä vähentää fossiilisten polttoaineiden tarvetta ja siten hiilidioksidipäästöjä.
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 3 4
Yritys pyrkii hyödyntämään paikallisia palveluita ja tuotteita mahdollisuuksien mukaan.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 0 0
Hankkeessa ei ole tarkoitus kehittää aineettomia tuotteita tai palveluita.
Liikkuminen ja logistiikka 0 4
Hankkeen tuotos edistää käyttäjien kommunikointikykyä, mikä vähentää fyysisen liikkuvuuden tarvetta. Tämä vähentää fossiilisten polttoaineiden tarvetta ja siten hiilidioksidipäästöjä.
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 10 10
Hankkeen tuotoksen avulla myös vakavasti sairaat ja vammautuneet ihmiset voivat kommunikoida ja työskennellä muiden ihmisten tavoin.
Tasa-arvon edistäminen 10 10
Hankkeen tuotoksen avulla myös vakavasti sairaat ja vammautuneet ihmiset voivat kommunikoida ja työskennellä muiden ihmisten tavoin.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 10 10
Hankkeen tuotoksen avulla myös vakavasti sairaat ja vammautuneet ihmiset voivat kommunikoida ja työskennellä muiden ihmisten tavoin.
Kulttuuriympäristö 3 5
Hankkeen tuotoksen avulla myös vakavasti sairaat ja vammautuneet ihmiset voivat nauttia kulttuurista.
Ympäristöosaaminen 0 0
Kysymys on epärelevantti hankkeen kannalta.

9 Loppuraportin tiivistelmä

Hankkeessa selvitettiin paikallisia markkinamekanismeja apuvälimarkkinassa ja apuvälineiden rahoitusmalleja, tunnistettiin potentiaalisia jakelija- ja jälleenmyyjäkumppaneita sekä niiden profiileja ja paikallisia vaatimuksia Quhan nykyisille tuotteille. Tuloksena paikallisia markkinamekanismeja ja apuvälineiden rahoitusmalleja ymmärretään hanketta edeltävään ajankohtaan nähden tarkemmin. Hankkeessa tunnistettiin uusia potentiaalisia jakelija- ja jälleenmyyjäkumppaneita sekä niiden profiileja. Quhan tuotteisiin liittyviä paikallisia vaatimuksia ymmärretään tarkemmin kuin ennen hanketta. Quha pystyy kohdentamaan voimavarojaan niihin maihin, joissa on odotettavissa suurin liikevaihdon kasvu.