Euroopan unioni Vipuvoimaa EU:lta

Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus

1 Hanke

Hankekoodi: A72868

Hankkeen nimi: Boda Boda: Skaalautuva malli opettajien täydennyskoulutukseen kehittyvillä markkinoilla

Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky

Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen

Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 12.3.2017 ja päättyy 28.2.2018

Toiminnan tila: Toiminta päättynyt

Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus

2 Hakijan perustiedot

Hakijan virallinen nimi: KOULU EDUCATION GROUP OY

Organisaatiotyyppi: Mikroyritys

Y-tunnus: 2655429-8

Jakeluosoite: Mesaanikatu 2

Puhelinnumero: +35840508857

Postinumero: 20540

Postitoimipaikka: TURKU

WWW-osoite: www.koulugroup.com

Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kaskinen Antti

Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: CEO

Yhteyshenkilön sähköpostisoite: antti.kaskinen(at)koulugroup.com

Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358414597871

Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:

3 Suunnitelman mukainen tiivistelmä toteutuksesta

Hankkeessa kehitetään malli digitaalisia palveluita hydöyntävästä opettajien täydennyskoulutuksesta kehittyville markkinoille.

4 Hankkeen kohderyhmät

4.1 Varsinaiset kohderyhmät

4.2 Välilliset kohderyhmät

5 Projektin julkinen rahoitus, euroa

Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 50 000

Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 50 000

Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 50 000

Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 50 000

6 Maantieteellinen kohdealue

Maakunnat: Varsinais-Suomi

Seutukunnat: Turun

Kunnat: Turku

Toteutuspaikan osoite, jos hanke toteutetaan yhdessä paikassa

Jakeluosoite: Mesaanikatu 2

Postinumero: 20540

Postitoimipaikka: TURKU

7 Hakemusvaiheessa ilmoitettavat arviot hankekohtaisista seurantiedoista

7.1 Uusien työpaikkojen määrä (kysytään vain erityistavoitteisiin 1.1, 2.1 ja 3.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 4

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00

7.2 Uusien yritysten määrä (kysytään vain erityistavoitteeseen 1.1 kuuluvissa hankkeissa)

Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0

Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00

8 Horisontaaliset periaatteet

8.1 Sukupuolten tasa-arvo

Hankkeessa on tehty toimintaympäristön analyysi sukupuolinäkökulmasta: Ei
Koulutus on lähtökohtaisesti tasa-arvoista ja edistää tasa-arvon toteutumista yhteiskunnassa.
Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa (valtavirtaistaminen): Ei
Koulutus on lähtökohtaisesti tasa-arvoista ja edistää tasa-arvon toteutumista yhteiskunnassa.
Hankkeen päätavoite on sukupuolten tasa-arvon edistäminen: Ei
Koulutus on lähtökohtaisesti tasa-arvoista ja edistää tasa-arvon toteutumista yhteiskunnassa. Toimintamalli ja sen kautta koulutuksen kehittäminen luo edellytyksiä lisääntyneelle sukupuolten tasa-arvon kehittymiselle, se ei kuitenkaan ole hankkeen päätavoite.

8.2 Kestävä kehitys

VälitönVälillinen
Ekologinen kestävyys
Luonnonvarojen käytön kestävyys 0 0
ei ole hankkeen kannalta relevantti
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen 0 0
ei ole hankkeen kannalta relevantti
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus 0 0
ei ole hankkeen kannalta relevantti
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) 0 0
ei ole hankkeen kannalta relevantti
Natura 2000 -ohjelman kohteet 0 0
ei ole hankkeen kannalta relevantti
Taloudellinen kestävyys
Materiaalit ja jätteet 0 0
ei ole hankkeen kannalta relevantti
Uusiutuvien energialähteiden käyttö 0 0
ei ole hankkeen kannalta relevantti
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen 5 5
Toimintamalli luo edellytyksiä toteuttaa laadukkaampaa opettajankoulutusta kohdemaassa paikallisten toimijoiden kautta, mikä kehittää paikallista elinkeinorakennetta.
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen 6 6
Toimintamallin pohjalta voidaan kehittää tuote ja palvelu opettajankoulutuksen kehittämiseksi
Liikkuminen ja logistiikka 0 0
ei ole hankkeen kannalta relevantti
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus
Hyvinvoinnin edistäminen 3 3
Koulutus edistää sukupuolten välista tasa-arvoa sekä yhdenvertaisuutta yhteiskunnassa. Toimitamallin pohjalta kehitetty koulutus kehittää opettajia ja sitä kautta lisää hyvinvointia kohdemaissa.
Tasa-arvon edistäminen 8 8
Koulutus edistää sukupuolten välista tasa-arvoa sekä yhdenvertaisuutta yhteiskunnassa. Toimitamallin pohjalta kehitetty koulutus kehittää opettajia ja sitä kautta välillisesti kehittää koulutuksen laatua ja tasa-arvoa kohdemaissa.
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus 8 8
Koulutus edistää sukupuolten välista tasa-arvoa sekä yhdenvertaisuutta yhteiskunnassa. Toimitamallin pohjalta kehitetty koulutus kehittää opettajia ja sitä kautta välillisesti kehittää koulutuksen laatua ja tasa-arvoa kohdemaissa.
Kulttuuriympäristö 0 0
ei vaikutusta
Ympäristöosaaminen 0 0
ei vaikutusta

9 Loppuraportin tiivistelmä

Kehitimme mallin, jolla opettajien täydennyskoulutusta voidaan toteuttaa skaalautuvalla tavalla, kohdemaissa toimivia paikallisia koulutusresursseja ja digitaalisia palveluja hyödyntäen. Malli mahdollistaa tehokkaimman tavan laventaa liiketoimintaa pelkästä opettajien täydennyskoulutuksesta kohti laajempaa koulutuslisensoinnin kokonaisuutta. Onnistunut hanke kehittää KOULU Groupin kansainvälistymistä tukemalla markkinalähtöisen toimintamallin kehittämistä.